Διδακτικά σενάρια στο γλωσσικό μάθημα του δημοτικού σχολείου: θεωρία και πράξη

Περίληψη

Το διδακτικό σενάριο είναι η βασική διδακτική προσέγγιση που συνιστάται από το Πρόγραμμα Σπουδών (2011) στο μάθημα της Γλώσσας. Βασικά χαρακτηριστικά του είναι η καλλιέργεια του κριτικού γραμματισμού, η αξιοποίηση των ποικίλων σημειωτικών μέσων (πολυτροπικότητα) των κειμένων, καθώς και των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες (ψηφιακός γραμματισμός) σε συνδυασμό με την κειμενοκεντρική προσέγγιση. Με δεδομένο τον περιορισμένο βαθμό σχεδιασμού και υλοποίησης διδακτικών σεναρίων, στο πλαίσιο της έρευνας της παρούσας διδακτορικής διατριβής δημιουργήθηκαν έξι διδακτικά σενάρια στο μάθημα της Γλώσσας, ένα διδακτικό σενάριο για την κάθε τάξη του δημοτικού σχολείου (Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, Στ΄) με κοινό θέμα για όλες τις τάξεις. Τα διδακτικά σενάρια εφαρμόστηκαν σε ένα σχολείο αγροτικής περιοχής από την ερευνήτρια και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Τα αποτελέσματα της υλοποίησης (προφορικές και γραπτές απαντήσεις των μαθητών, σχολιασμός της εφαρμογής από τους εκπαιδευτικούς) συλλέχθηκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The learning scenario is the basic didactic approach recommended by the Study Curriculum (2011) in the subject of Language. Its main features are the cultivation of critical literacy, the use of various means of semiotic (multimodality) of the texts, as well as the possibilities offered by new technologies (digital literacy) in combination with the genre-based approach. Given the limited degree of the design of learning scenarios and their implementation, within the framework of the present doctoral thesis, six learning scenarios were created regarding the subject of Language, corresponding to one learning scenario per each primary school grade (1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th, 6th) with a common underlying theme for all grades. The learning scenarios were applied to a school in a rural area, both by the researcher and the teachers working there. The results of the implementation (the students’ oral and written responses, as well as various commentaries on the application provided by the teach ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51130
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51130
ND
51130
Εναλλακτικός τίτλος
Learning scenarios for the subject of language in primary education: theory and practice
Συγγραφέας
Γιαννοπούλου, Ιωάννα-Δάφνη (Πατρώνυμο: Αλέξιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Ιορδανίδου Άννα
Φτερνιάτη Άννα
Παπαδοπούλου Μαρία
Μιχάλης Θανάσης
Σακελλαρίου Αγγελική
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Στελλάκης Νεκτάριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτικό σενάριο; Κριτικός γραμματισμός; Ψηφιακός γραμματισμός; Πολυτροπικότητα; Κειμενοκεντρική προσέγγιση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)