Οι τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών στην εκπαίδευση ως γνωστικά εργαλεία: μία πειραματική κοινωνικογνωστική προσέγγιση παραγωγής ψηφιακού γραπτού λόγου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας διατριβής αφορά στον έλεγχο επίδρασης της παρέμβασης της δεξιότητας τυφλής πληκτρολόγησης στην μεταγραφική και παραγωγική πληκτρολόγηση των μαθητών της Δ' τάξης Δημοτικού. Επιπλέον, διερευνήθηκε η συσχέτιση μεταξύ του μέσου μεταγραφής, της εργαζόμενης μνήμης και των κινήτρων με τη χειρόγραφη και την ψηφιακή παραγωγή λόγου των μαθητών. Δείγμα της οιονεί πειραματικής έρευνας αποτέλεσαν 43 μαθητές συγκροτώντας την πειραματική ομάδα, των οποίων οι επιδόσεις συγκρίθηκαν πριν και μετά από την παρέμβαση. Ειδικότερα, η παρέμβαση αξιοποίησε το λογισμικό RapidTyping, εφόσον προσαρμόστηκε στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών, με στόχο την κατάκτηση της δεξιότητας της τυφλής πληκτρολόγησης. Τα ποσοτικά δεδομένα που συλλέχθηκαν περιλαμβάνουν τα χειρόγραφα και ψηφιακά κείμενα των μαθητών, δύο ερωτηματολόγια κινήτρων και μία συστοιχία έργων αξιολόγησης της εργαζόμενης μνήμης. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι η παρέμβαση ήταν αποτελεσματική ως προς την κατάκτηση της δεξιότη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current research inquires the impact of an intervention on fourth graders’ touch-typing skill in relation to text transcription and text production. In addition, the research aims to explore the impact of the transcribing technology, working memory and motivation on pupils’ handwriting and digital text production. The sample of the quasi-experimental research was an experimental group consisting of 43 fourth graders, whose performance was compared before and after the intervention. In specific, the intervention employed the RapidTyping software, which was adapted to pupils’ cognitive level, with the aim of developing their touch-typing skills. The quantitative data collected include pupils’ handwritten and digital texts, two motivation scales and an array of tasks for assessing pupils’ working memory. The results showed that the intervention was effective in terms of mastering touch-typing skills by fourth graders, since pupils improved their transcription speed and accuracy, reduc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50605
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50605
ND
50605
Εναλλακτικός τίτλος
Information and communication technologies in education as cognitive tools: an experimental socio-cognitive approach of digital text production in primary education
Συγγραφέας
Μουράτογλου, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπίκος Κωνσταντίνος
Φαχαντίδης Νικόλαος
Αϊδίνης Αθανάσιος
Χρυσοχόου Ελισάβετ
Παντελιάδου Σουζάνα
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικά λογισμικά και θεωρίες μάθησης; Εργαζόμενη μνήμη; Κίνητρα μάθησης; Παραγωγή χειρόγραφου και ψηφιακού λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)