Περίληψη
Η τέχνη δεν είναι ένας μοναχικός τομέας της ανθρώπινης δραστηριότητας. βρίσκεται σε συνεχή και στενή επαφή με το φυσικό περιβάλλον και τη δημόσια ζωή, με την επιστημονική γνώση, με τη θρησκευτική επιδίωξη και το ηθικό ιδεώδες, με ό,τι μας περιβάλλει. Η τέχνη είναι η δύναμη που οδηγεί την πρόοδο του ανθρώπου, κάνει τη ζωή πιο όμορφη, πιο αποδεκτή, καλύτερη. Η τέχνη διεισδύει σε όλους τους τομείς της σύγχρονης ζωής και αγγίζει ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς, με διαφορετικές ηθικές συμπεριφορές, κοινωνική θέση και ζωτικές θέσεις. Η εφαρμογή του σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής αγωγής, είναι αναπόφευκτη.Μια σχετικά νέα κατεύθυνση στο διορθωτικό και παιδαγωγικό έργο με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι η δραστηριότητες Τέχνης.Δεδομένου ότι οι δραστηρίοτητες της τέχνης είναι ένας συνδυασμός δύο τομέων επιστημονικής γνώσης της τέχνης και της παιδαγωγικής, θέτει τα θεμέλια στα οποία βασίζεται η θεωρία και η πράξη της σωφρονιστικής-παιδαγωγικής δια ...
Η τέχνη δεν είναι ένας μοναχικός τομέας της ανθρώπινης δραστηριότητας. βρίσκεται σε συνεχή και στενή επαφή με το φυσικό περιβάλλον και τη δημόσια ζωή, με την επιστημονική γνώση, με τη θρησκευτική επιδίωξη και το ηθικό ιδεώδες, με ό,τι μας περιβάλλει. Η τέχνη είναι η δύναμη που οδηγεί την πρόοδο του ανθρώπου, κάνει τη ζωή πιο όμορφη, πιο αποδεκτή, καλύτερη. Η τέχνη διεισδύει σε όλους τους τομείς της σύγχρονης ζωής και αγγίζει ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς, με διαφορετικές ηθικές συμπεριφορές, κοινωνική θέση και ζωτικές θέσεις. Η εφαρμογή του σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής αγωγής, είναι αναπόφευκτη.Μια σχετικά νέα κατεύθυνση στο διορθωτικό και παιδαγωγικό έργο με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι η δραστηριότητες Τέχνης.Δεδομένου ότι οι δραστηρίοτητες της τέχνης είναι ένας συνδυασμός δύο τομέων επιστημονικής γνώσης της τέχνης και της παιδαγωγικής, θέτει τα θεμέλια στα οποία βασίζεται η θεωρία και η πράξη της σωφρονιστικής-παιδαγωγικής διαδικασίας. Οι εκπαιδευτικές του λειτουργίες στοχεύουν στην οικοδόμηση ηθικο-αισθητικών, αισθητικών και επικοινωνιακών-αντανακλαστικών ιδιοτήτων στην προσωπικότητα και υποστηρίζουν τη διαδικασία ένταξης και κοινωνικοποίησης με τη βοήθεια της τέχνης. Η συμπερίληψη καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων φιλικών προς τα παιδιά και ο συνδυασμός τους με στοιχεία παιχνιδιού αποδείχθηκε ότι επηρεάζει θετικά την ανάπτυξη των παιδιών με αναπηρίες.Ως εκ τούτου, οι δραστηριότητες Τέχνης στο διορθωτικό και παιδαγωγικό έργο με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι ένα ιδιαίτερα επίκαιρο θέμα, καθώς στην Ελλάδα η χρήση καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων δεν είναι ευρέως διαδεδομένη. Ο συγγραφέας αυτούΗ διατριβή λειτουργεί με τέτοια παιδιά και αυτό την προκαλεί να αναζητήσει τρόπους βελτίωσης της διορθωτικής-παιδαγωγικής εργασίας χρησιμοποιώντας διαφορετικές εργασίες.ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟείναι οι καλλιτεχνικές δραστηριότητες που περιλαμβάνονται σε διορθωτικές και παιδαγωγικές εργασίες στα μαθηματικά και τη μητρική γλώσσα με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.ΘΕΜΑΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ είναι η επίδραση εικαστικών δραστηριοτήτων - μουσικών, εικαστικών και θεατρικών στην ανάπτυξη του παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.Κατανοώντας τη σημασία των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων σε αυτή τη διπλωματική εργασία, εστιάζουμε την προσοχή μας στην αναζήτηση των προβολών τους στο διορθωτικό και παιδαγωγικό έργο με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σε αυτό το πλαίσιο, το αντικείμενο και το αντικείμενο που διατυπώνονται έτσι μας επιτρέπουν να ορίσουμεΣΚΟΠΟΣ να αποκαλυφθεί ο ρόλος των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων για την αποτελεσματική εφαρμογή της διορθωτικής και παιδαγωγικής εργασίας με μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και η διεγερτική επιρροή του έργου τέχνης για ενεργή συμμετοχή σε αυτή τη διαδικασία.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Art is not a lonely area of human activity; it is in constant and close contact with the natural environment and public life, with scientific knowledge, with the religious aspiration and the moral ideal, with everything that surrounds us. Art is the power that drives the advancement of man, makes life more beautiful, more acceptable, better. The art penetrates into all spheres of modern life and touches people from different cultures, with different moral attitudes, social status and vital positions. Its application in educational institutions, including in special education, is inevitable.A relatively new direction in the corrective and pedagogical work with children with special educational needs is the Art pedagogy.Since art pedagogy is a combination of two areas of scientific knowledge of art and pedagogy, it sets the foundation on which the theory and practice of the correctional-pedagogical process are based. Its educational functions are aimed at building moral-esthetic, aesthet ...
Art is not a lonely area of human activity; it is in constant and close contact with the natural environment and public life, with scientific knowledge, with the religious aspiration and the moral ideal, with everything that surrounds us. Art is the power that drives the advancement of man, makes life more beautiful, more acceptable, better. The art penetrates into all spheres of modern life and touches people from different cultures, with different moral attitudes, social status and vital positions. Its application in educational institutions, including in special education, is inevitable.A relatively new direction in the corrective and pedagogical work with children with special educational needs is the Art pedagogy.Since art pedagogy is a combination of two areas of scientific knowledge of art and pedagogy, it sets the foundation on which the theory and practice of the correctional-pedagogical process are based. Its educational functions are aimed at building moral-esthetic, aesthetic and communicative-reflexive qualities in the personality and support the process of integration and socialization with the help of art. Inclusion of child-friendly art activities and combining them with elements of play proved to positively influence the development of children with disabilities.Therefore, the art activities in the corrective and pedagogical work with children with special educational needs is a particularly relevant topic, as in Greece the use of artistic activities is not widespread. The author of this dissertation works with such children, and this provokes her to look for ways to improve corrective-pedagogical work by using different works.OBJECTis the art activities included in correctional and pedagogical work in mathematics and native language with children with special educational needs.SUBJECTSUBJECT OF THE STUDY is the effect of art activities - musical, pictorial and theatrical on the development of the child with special educational needs.Understanding the significance of the art activities in this dissertation work, we focus our attention on the search for their projections in the corrective and pedagogical work with children with special educational needs. In this context, the object and object so formulated enable us to definePURPOSEAIM – to reveal the role of the art activities for effective implementation of corrective and pedagogical work with pupils with special educational needs, as well as the stimulating influence of the artwork for active participation in this process.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Изкуството не е самотна област на човешката дейност, то е в постоянен и тесен допир с природната среда и обществения живот, с научното познание, с религиозния стремеж и нравствения идеал, с всичко, което ни заобикаля. Изкуството е онази сила, която тласка напред развитието на човека, прави живота по-красив, по- приемлив, по-добър. Изкуството прониква във всички сфери на съвременния живот и докосва хора от различни култури, с различни нравствени нагласи, социално положение и жизнени позиции. Неизменно е и неговото приложение в образователните инстуции, включително и в специалното образование.
Едно сравнително ново направление в корекционно-педагогическата работа с деца със специални образователни потребности е Артпедагогиката.
Тъй като артпедагогиката е съчетание на две области от научното познание изкуство и педагогика тя поставя основата, на която се базират теорията и практиката на корекционно-педагогическия процес. Нейните възпитателни функции са насочени към изграждане на нравств ...
Изкуството не е самотна област на човешката дейност, то е в постоянен и тесен допир с природната среда и обществения живот, с научното познание, с религиозния стремеж и нравствения идеал, с всичко, което ни заобикаля. Изкуството е онази сила, която тласка напред развитието на човека, прави живота по-красив, по- приемлив, по-добър. Изкуството прониква във всички сфери на съвременния живот и докосва хора от различни култури, с различни нравствени нагласи, социално положение и жизнени позиции. Неизменно е и неговото приложение в образователните инстуции, включително и в специалното образование.
Едно сравнително ново направление в корекционно-педагогическата работа с деца със специални образователни потребности е Артпедагогиката.
Тъй като артпедагогиката е съчетание на две области от научното познание изкуство и педагогика тя поставя основата, на която се базират теорията и практиката на корекционно-педагогическия процес. Нейните възпитателни функции са насочени към изграждане на нравствено-естетеически, естетически и комуникативно-рефлексивни качества у личността и подпомагат процеса на интеграция и социализация с помощта на изкуство. Включването на поначало приятни за децата занимания с изкуство и съчетаването им с елементи на игра доказано могат да повлияят положително развитието на децата с увреждане.
Поради това артдейностите в корекционно-педагогическата работа с деца със спциални образователни потревности се явява особено актуална тема, тъй като в Гърция използването на артдейности не е достатъчно разпространено. Авторът на настоящата дисертация работи с такива деца и това я провокира да търси начини за подобряване на корекционно-педагогическа работа чрез използването на различни артдейности.
ОБЕКТ НА ИЗСЛЕДВАНЕТО са артдейностите включени в корекционно- педагогическата работа по математика, роден език и история с деца със специални образователни потребности.
ПРЕДМЕТ НА ИЗСЛЕДВАНЕТО е ефектът на артдейностите - музикални, изобразителни и театрализирани върху развитието на детето със специални образователни потребности.
Разбирайки значимостта на артдейностите в настоящия дисертационен труд, насочваме специално вниманието си към търснето на проекциите им в корекционно- педагогическата работа с деца със специални образователни потребности. В този контекст така формулираните обект и предмет на изследването дават възможност като цел да определим:
ЦЕЛ – да се разкрие ролята на артдейностите за ефективно осъществяване на корекционно-педагическа работа с ученици със специални образователни
потребности, както и стимулиращото влияние на артдейността за активно участие в този процес.
περισσότερα