Αντιλήψεις εκπαιδευτικών και πρακτικές αντιμετώπισης του ρατσισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η άνοδος του ρατσισμού, σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής, αποτυπώνεται καθημερινά σε πολλές χώρες του κόσμου κάτι, το οποίο προβληματίζει τη διεθνή κοινότητα η οποία αναζητά λύσεις για το πρόβλημα. Η ελληνική κοινωνία, έχοντας εξελιχθεί σε μία πολυπολιτισμική κοινωνία μετά τις μετακινήσεις πληθυσμών, καλείται και αυτή καθημερινά να αντιμετωπίσει σχέσεις άνισης μεταχείρισης διακρίσεων, προκαταλήψεων και ρατσισμού. Στο σχολίο σήμερα ποικίλουν οι μορφές διαφορετικότητας. Τα παιδιά από πολύ νωρίς έρχονται σε επαφή με παιδιά άλλου χρώματος, εθνικότητας, θρησκείας, εμφάνισης κ.ά. Γνωρίζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους αλλά, υπάρχει ο κίνδυνος να υιοθετήσουν στερεότυπα και προκαταλήψεις που συχνά τους υποδεικνύει η ίδια η κοινωνία μας. Η διαπίστωση αυτή επιβάλλει, ο εκπαιδευτικός στο σχολείο να υιοθετήσει πρακτικές πρόληψης και αντιμετώπισης του ρατσισμού υιοθετώντας μια πολυπολιτισμική προσέγγιση διδασκαλίας. Η παρούσα έρευνα εξέτασε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The rise of racism, in all aspects of social life, is reflected daily in many countries of the world, something which concerns the international community which is looking for solutions to the problem. Greek society, having evolved into a multicultural society after population movements, is also called upon daily to face inequalities of treatment, discrimination, prejudice, and racism. At school today, the forms of diversity vary. Children from a very early age come in contact with children of other colors, nationalities, religions, appearance, etc. They are aware of their similarities and differences, but there is a risk that they will adopt stereotypes and prejudices which are often pointed out to them by our own society. This conclusion requires, the teacher to adopt practices to prevent and combat racism by adopting a multicultural teaching approach. The present study examined the perspective of primary school teachers on the types of discrimination that may occur in the school env ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49694
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49694
ND
49694
Εναλλακτικός τίτλος
Teachers' perceptions and practices of dealing with racism in primary education
Συγγραφέας
Μπουχάγιερ, Ασημίνα (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Σπινθουράκη Ιουλία-Αθηνά
Νικολάου Γεώργιος
Καμαριανός Ιωάννης
Καρακατσάνη Δέσποινα
Φραγκούλης Ιωσήφ
Μάγος Κωνσταντίνος
Αρβανίτη Ευγενία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ρατσισμός; Στερεότυπα; Προκαταλήψεις; Διακρίσεις; Πρακτικές αντιμετώπισης; Σχολικό περιβάλλον
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)