Πολιτική κοινωνικοποίηση των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με μαθησιακές δυσκολίες
Περίληψη
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες καταλαμβάνουν ολοένα και αυξανόμενο ποσοστό μαθητών στη σύγχρονη ελληνική τάξη. Οι γνωστικές αλλά και ψυχο-κοινωνικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στέκονται εμπόδιο στην ορθή πολιτική διαπαιδαγώγηση και δυσχεραίνουν τη διαμόρφωση της ταυτότητας του πολίτη.Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση των κοινωνικών και πολιτικών αναπαραστάσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες που φοιτούν στην Ε΄ και Στ΄ δημοτικού σχολείου, η σύγκρισή τους με τις αντίστοιχες αναπαραστάσεις των μαθητών χωρίς Μ.Δ. και η ανίχνευση της σχέσης ανάμεσα σε αυτές και στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής.Πρόκειται για μια έρευνα που έλαβε χώρα το σχολικό έτος 2018-2019 σε 15 σχολεία της ελληνικής επικράτειας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 86 μαθητές με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες και 314 μαθητές χωρίς διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο και ως ανεξάρτητες μεταβλητές ορίστηκαν η ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Despite the fact that the number of students with learning disorders in Greece is rising, no serious attempts have been made to estimate the parameters that are significantly associated with their political profile. According to the literature, learning disorders pose a risk factor for social, mental and emotional disorders which are considered as a hindrance for political civilization. The aim of this research was to investigate the responses given by a cohort of students diagnosed with learning disorders to a series of questions on social, political and citizenship-based matters. Their responses were compared to those of a similar cohort of students with typical learning style. In addition, the results were considered within the context of the aims of the Social and Political Education subject included in the Greek National Curriculum. The research took place in the school year 2018-2019 at 15 different primary schools. The sample consisted of 86 students with learning disorders and ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.18 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.