Διερεύνηση της χρήσης καλλυντικών προϊόντων από τους καταναλωτές και των συνεπειών ελλιπούς/λανθασμένης γνώσης: εκπαιδευτικές προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος

Περίληψη

Τα καλλυντικά είναι προϊόντα που όλοι, ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας, οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης, χρησιμοποιούμε καθημερινά. Για να ευεργετηθεί ο χρήστης από τις θετικές ιδιότητες των καλλυντικών, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζει τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με τη σύσταση, την παραγωγή, την εφαρμογή και την λειτουργικότητα των καλλυντικών. Λανθασμένες ή ελλιπείς γνώσεις στους τομείς αυτούς, μπορεί να αποβούν ιδιαίτερα ζημιογόνες για την υγεία, αλλά και την τσέπη του καταναλωτή. Με την χρήση ερωτηματολογίου θα διερευνήσουμε τέτοιες απόψεις, απευθυνόμενοι σε πέντε διαφορετικές ομάδες πληθυσμού, με διαφορετικού επιπέδου γνώσεις Χημείας η κάθε μια. Θα προσδιοριστεί ο βαθμός σύνδεσης των λανθασμένων αντιλήψεων με ελλείψεις/παρανοήσεις στο αντικείμενο της Χημείας, και θα δοθούν εκπαιδευτικές προτάσεις που θα συμβάλλουν στην επίλυση του ζητήματος.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Everyone uses cosmetic products every day, regardless of their gender and age, economic or social status. The user, in order to benefit from the positive properties of cosmetics, it is adamant they have basic knowledge regarding the composition, production, application and functionality of cosmetics. Wrong or incomplete knowledge in those areas, can have a detrimental effect to the user’s health and well-being. By constructing and circulating a questionnaire, we will try to explore the views of different consumers’ groups. We will be addressing five different groups of people, differentiated by their Chemistry knowledge. The focus of the study is to determine the degree of connection between the misconceptions and the deficiencies / misunderstandings in the subject of Chemistry. Finally, some educational proposals will be made to contribute towards the solution of the given issue.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47836
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47836
ND
47836
Συγγραφέας
Γιαννακουδάκη, Άννα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας. Τομέας Φυσικής, Αναλυτικής και Περιβαλλοντικής Χημείας. Εργαστήριο Χημικής Εκπαίδευσης, Εφαρμογής Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στη Χημεία
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδόπουλος Νικόλαος
Ακρίβος Περικλής
Πέτρου Χρήστος
Παπαδόπουλος Αθανάσιος
Αβρανάς Αντώνιος
Βαρβαρέσου Αθανασία
Κατσογιάννης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Χημεία
Λέξεις-κλειδιά
Χημεία καλλυντικών; Ελλιπής γνώση; Παρανοήσεις; Εκπαιδευτική πρόταση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
237 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)