Διδάσκοντας την τέχνη: η ιστορία εκατό χρόνων του Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Αρχιτεκτονικής Σχολής Ε.Μ.Π. (1917-2017): οι δάσκαλοι, τα παιδαγωγικά μοντέλα, οι εκπαιδευτικές αλληλεπιδράσεις και οι πολιτισμικές προεκτάσεις στο σημαίνον έργο
Περίληψη
Η διδακτορική έρευνα εστιάζει στη διδασκαλία του Ελευθέρου Σχεδίου και της Ζωγραφικής στο Εργαστήριο Ζωγραφικής της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Με δεδομένη την απουσία ολοκληρωμένων στοιχείων για το συγκεκριμένο θέμα, η έρευνα μελετά ενδελεχώς την αλληλεπίδραση των εικαστικών τεχνών με την αρχιτεκτονική, ως ενός πεδίου ζυμώσεων απαραίτητου για την εκπαίδευση ενός αρχιτέκτονα. Η μελέτη, παράλληλα, εστιάζει στη συμπόρευση των ρευμάτων της τέχνης με τα ρεύματα της αρχιτεκτονικής, όπως αποδόθηκαν μέσα από τη νεοελληνική ζωγραφική και αρχιτεκτονική, και στη μεταξύ τους αλληλοδιείσδυση στο πεδίο της διδασκαλίας. Επιπρόσθετα, μέσω της έρευνας καταγράφεται η διαδικασία διδασκαλίας των τεχνών και του πολιτισμού στο πλαίσιο των διδασκομένων αρχιτεκτόνων, μέσω της ανάλυσης των διδακτικών μοντέλων που απαιτούνται για αυτόν ακριβώς τον εξειδικευμένο χαρακτήρα διδασκαλίας. Μέσα από τη διερεύνηση των διαδικασιών που εφάρμοσαν οι ζωγράφοι δάσκαλοι στους αρχιτέκτονες φοιτη ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The Phd thesis focuses on teaching of drawing and painting at the Painting Laboratory of the National Technical University of Athens School of Architecture. The research examines the interaction of the arts with architecture in detail, as a necessary field for the training of an architect. The study, at the same time, focuses on the correlation of art movements with the architectural movements as they are attributed through modern Greek painting and architecture, as well as their interaction in the field of teaching. In addition, research documents the process of teaching the arts and culture in the context of trained architects by analyzing the teaching models required for the particular curriculum. Investigating the procedures applied by the art teachers to the students of architecture and their indirect contribution to architectural creation, reveals the influence they have been exerted by this teaching process at the school of architectural engineers, and was transferred to their a ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (18.04 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.