Η σύνδεση του κοινωνικού άγχους με αγωνιστικές-αθλητικές δραστηριότητες σε μαθητές δημοτικού σχολείου: επιπτώσεις και στρατηγικές αντιμετώπισης
Περίληψη
H παρούσα διδακτορική διατριβή αρχικά εξέτασε κατά πόσο το γνωστικό μοντέλο του κοινωνικού άγχους των Clark και Wells (1995) μπορεί να γενικευθεί σε αθλητικές και αγωνιστικές καταστάσεις που εμπλέκουν προ εφήβους (ηλικίας 11-13 ετών). Στη συνέχεια σχεδιάστηκαν δύο παρεμβάσεις βασισμένες στο εν λόγω μοντέλο, προκειμένου να βοηθηθούν οι προ έφηβοι να μετριάσουν το άγχος και τον αρνητικό τρόπο σκέψης τους εν αναμονή ενός επικέιμενου στρεσογόνου αθλητικού γεγονότος. Στην πρώτη απ' αυτές, ερευνήθηκε αν και κατά πόσο το αθλητικό άγχος μπορεί να συσχετιστεί με το κοινωνικό άγχος και όλες τις γνωστικές μεταβλητές του μοντέλου των Clark και Wells (1995): γνωστικές λειτουργίες αρνητικής απόδοσης, συμπεριφορές αρνητικής απόδοσης, προσδοκητική διεργασία και διαδικασία "μηρυκασμου". Στη δεύτερη έρευνα διερευνήθηκε κατά πόσο η θετική νοητική προετοιμασία και η απόσπαση προσοχής μπορούν αμφότερες να συμβάλλουν στη μείωση του κοινωνικού άγχους σ' ένα δείγμα προ εφήβων εν αναμονή μιας αγχογόνας αθλητικ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Research has shown that social anxiety generalizes to sporting and athletic situations. The first study explored the applicability of the Clark and Wells model of social anxiety to sport anxiety. Participants were students aged 11-13 years old. The other two preventions designed to help pre-adolescents to reduce their anxiety and their negative way of thiking before a stressful athletic situation. The first study also examined if sport anxiety can be related with social anxiety and the variables of Clark and Wells model (1995): negative performance attitudes, negative performance cognitions, anticipatory and post-event processing. The second study investigated if positive anticipatory thinking and distracion can reduce the social anxiety in a sample of pre-adolescents before a stressful sporting activity. Finally, the third study designed to repeat and explore the findings of Vassilopoulos et al. (2009, 2016) through the evaluation of a modification programme of cognitive bias interpre ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.93 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.