Περίληψη
Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση των κινήτρων μαθητών/τριών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναφορικά με την επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας (γαλλικά/γερμανικά) στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Πρόκειται για μία ποσοτική έρευνα, μεγάλης κλίμακας, χιλίων τριακοσίων ογδόντα (1.380) ερωτηματολογίων, η οποία πραγματοποιήθηκε σε τριάντα δύο (32) σχολεία, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τριών περιοχών της Ελλάδας (Κιλκίς, Άρτας και Β΄ Αθήνας).Εξετάστηκε το είδος των κινήτρων που υπεισέρχονται και ορίζουν αυτήν την επιλογή, καθώς και εάν το φύλο, η ηλικία και η περιοχή διαμονής των μαθητών/τριών (γεωγραφικό αποτύπωμα) επηρεάζουν ή διαφοροποιούν τα εν λόγω κίνητρα. Επίσης, εξετάστηκε εάν συνδέεται η επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας με το εκπαιδευτικό περιβάλλον και εάν και κατά πόσο επηρεάζονται οι μαθητές/τριες στην όποια επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας καλούνται να κάνουν από το κοινωνικό, οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον. Επιπλέον, διερευνήθηκαν οι εκτ ...
Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση των κινήτρων μαθητών/τριών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναφορικά με την επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας (γαλλικά/γερμανικά) στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Πρόκειται για μία ποσοτική έρευνα, μεγάλης κλίμακας, χιλίων τριακοσίων ογδόντα (1.380) ερωτηματολογίων, η οποία πραγματοποιήθηκε σε τριάντα δύο (32) σχολεία, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τριών περιοχών της Ελλάδας (Κιλκίς, Άρτας και Β΄ Αθήνας).Εξετάστηκε το είδος των κινήτρων που υπεισέρχονται και ορίζουν αυτήν την επιλογή, καθώς και εάν το φύλο, η ηλικία και η περιοχή διαμονής των μαθητών/τριών (γεωγραφικό αποτύπωμα) επηρεάζουν ή διαφοροποιούν τα εν λόγω κίνητρα. Επίσης, εξετάστηκε εάν συνδέεται η επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας με το εκπαιδευτικό περιβάλλον και εάν και κατά πόσο επηρεάζονται οι μαθητές/τριες στην όποια επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας καλούνται να κάνουν από το κοινωνικό, οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον. Επιπλέον, διερευνήθηκαν οι εκτιμήσεις, οι απόψεις, οι προτιμήσεις των μαθητών/τριών του δείγματος μας, εν γένει απέναντι στο μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας, τον/την ξενόγλωσσο/η καθηγητή/τρια και τα σχολικά εγχειρίδια που χρησιμοποιούνται, καθώς και η δυνατότητα των μαθητών/τριών να διδαχθούν, εν τέλει, τη 2η ξένη γλώσσα της επιλογής τους.Το θεωρητικό μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε για την αναζήτηση και τη μελέτη των κινήτρων των μαθητών/τριών σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα είναι το L2 Motivational Self System (L2MSS), το οποίο αναλύει ένα σύνολο εσωτερικών και εξωτερικών παραγόντων, όπως είναι ο Εαυτός, η αυτοεικόνα, η μαθησιακή εμπειρία, το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, συνδέοντας τα κίνητρα με προσωπικές, μελλοντικές αυτοεικόνες, με τα όνειρα και τις φιλοδοξίες του κάθε υποκειμένου. Από την έρευνα καταδείχθηκε ότι η επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας επηρεάζεται από το φύλο των μαθητών/τριών, καθώς και ότι το είδος των κινήτρων που αναπτύσσονται, επηρεάζεται από την ηλικία τους και σχετίζεται με τη γλώσσα επιλογής τους, ενώ σε μεγάλο ποσοστό δεν πρόκειται για προσωπική τους επιλογή, δεδομένης της μεγάλης επιρροής που καταγράφηκε εκ μέρους των γονέων. Επίσης, καταδείχθηκε ότι ο τόπος διαμονής των μαθητών/τριών λειτουργεί καταλυτικά, ως προς την επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας, δεδομένου ότι η κάθε περιφερειακή διαίρεση έχει τις δικές της απόψεις σε σχέση με τις συγκεκριμένες αυτές γλώσσες, με αποτέλεσμα να αναπτύσσονται διαφορετικές συναισθηματικές διαθέσεις στο συλλογικό υποσυνείδητο και ως εκ τούτου, είτε οι μαθητές/τριες να αναπτύσσουν, κατά περιοχή, διαφορετικού είδους κίνητρα, είτε παρακινημένοι/ες από τα ίδια κίνητρα να καταλήγουν σε διαφορετική επιλογή γλώσσας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the present study is to examine the motivation of primary and secondary school pupils with regard to the choice of the second foreign language (french/ german) in the greek public school. This is a large-scale quantitative survey, one thousand three hundred and eighty (1380) questionnaires, which took place in thirty two (32) primary and secondary schools in three regions of Greece (Kilkis, Arta and Athens).Thus, what sort of motivation involved in this option and whether the gender, age and place of residence of the students (geographical footprint) affect or differentiate their motivation, has been considered. It has also been examined whether the choice of the second foreign language is linked to the educational environment and whether and to what extent pupils are affected in any choice of the second foreign language they are asked to do from their social, family and friendly environment. In addition, we investigated the assessments and the preferences of the pupils in o ...
The aim of the present study is to examine the motivation of primary and secondary school pupils with regard to the choice of the second foreign language (french/ german) in the greek public school. This is a large-scale quantitative survey, one thousand three hundred and eighty (1380) questionnaires, which took place in thirty two (32) primary and secondary schools in three regions of Greece (Kilkis, Arta and Athens).Thus, what sort of motivation involved in this option and whether the gender, age and place of residence of the students (geographical footprint) affect or differentiate their motivation, has been considered. It has also been examined whether the choice of the second foreign language is linked to the educational environment and whether and to what extent pupils are affected in any choice of the second foreign language they are asked to do from their social, family and friendly environment. In addition, we investigated the assessments and the preferences of the pupils in our sample, generally in relation to the second foreign language, the foreign language teacher and the school books, as well as, if the pupils, after all, can be taught the language of their choice.The theoretical model used, in order to study students' motivation in relation to the second foreign language, is the L2 Motivational Self System (L2MSS), which analyzes a set of internal and external factors such as the Self, self-image, learning experience, the social environment, by linking motives with personal, future self-images, with the dreams and ambitions of each subject. The results of the study highlight that the choice of the second foreign language is influenced by the pupils' gender. Also, according to the research, the pupils’ motivation is influenced by their age and is related to their languages’ choice. Meanwhile, the research has shown that the choice of the second foreign language, to a great extent, is not a personal choice, given the recorded great influence by their parents. It has also been demonstrated that the place of residence of pupils works, in a catalytic way, in the choice of the second foreign language, since each regional division has its own views with respect to these specific languages, thereby different emotional attitudes have been developed in the collective subconscious and therefore, either the pupils demonstrate, by region, different kinds of motivation, either they are motivated by the same motivation to arrive, however, at different language choice.
περισσότερα