Διγλωσσία στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο γυμνάσιο: σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση curriculum στην εκπαιδευτική πράξη
Περίληψη
Η έρευνα μας εστιάζει στη βελτιστοποίηση των γλωσσικών επιδόσεων στο πεδίο των ικανοτήτων κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου, προφορικής και γραπτής διαμεσολάβησης, μέσα από το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση ενός διγλωσσικά διαμορφωμένου προγράμματος διδασκαλίας ξένης γλώσσας στο γυμνάσιο. Στη βασική μας υπόθεση υποστηρίξαμε ότι οι διγλωσσικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία ξένης γλώσσας μπορούν να συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξη των ανωτέρω γλωσσικών ικανοτήτων. Μέσα από μια ερευνητική ακολουθία που διήρκησε δύο σχολικά έτη με τη συμμετοχή τριών σχολείων στην Ελλάδα και στο Βέλγιο, γλώσσα-στόχο τη γαλλική και γλώσσα ελέγχου την αγγλική, εφαρμόσαμε ένα μικτό μεθοδολογικό μοντέλο εκπαιδευτικής έρευνας δράσης με εργαλεία σχέδια μαθήματος μη γλωσσικού περιεχομένου, ειδικά διαμορφωμένα γλωσσικά portfolios, ημερολόγια και σημειώσεις. Η ευελιξία στη χρήση μιας νοηματοδοτικής γλωσσικής ρευστότητας στο σύνολο των γλωσσών του μαθητή και της μαθήτριας που ορίζουν ουσι ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This research focuses on the improvement of language competence in the field of oral and written comprehension, oral and written mediation, through the implementation and the evaluation of a bilingually-designed foreign language curriculum. Our main hypothesis argues that bilingual approaches in foreign language learning can contribute to the development of language skills. We applied a mixed quantitative and qualitative methodological model of educational action research with content and language integrated tools, language portfolios, calendars and notes, involving French as a target language and English as a control language in a two years research sequence with the participation of three schools in Greece and Belgium. Our findings defined bilingualism as "linguistic justice", "first language" "natural phenomenon" and "bridge". Languaging through a meaning-making repertoire that includes linguistic and multimodal features created a translanguaging space that positively promoted langu ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (45.48 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.