Η παρουσία αλβανών μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: ζητήματα ταυτότητας και ετερότητας

Περίληψη

Η διατριβή εστίασε το ενδιαφέρον της στη μελέτη των αλβανών μαθητών που αποτελούν την πολυπληθέστερη ομάδα αλλοδαπών στο ελληνικό σχολείο σήμερα εξετάζοντας θέματα ταυτότητας και ετερότητας. Βασικό κριτήριο για την επιλογή του δείγματος ήταν η σχολική επίδοση των ερωτώμενων καθώς ερευνητικός άξονας αποτέλεσε η μελέτη της πιθανής σχέσης ανάμεσα στο κοινωνικομορφωτικό προφίλ των οικογενειών και την πορεία των παιδιών τους στο σχολείο, η βασική μεθοδολογική προσέγγιση που ακολουθήθηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη με στοιχεία της βιογραφικής μεθόδου. Πάνω σε αυτόν τον άξονα διενεργήθηκαν 30 εντοπισμένες συνεντεύξεις σε μαθητές γυμνάσιου που αποτέλεσαν το βασικό υλικό της έρευνας. Η ανάλυση περιεχομένου που ακολούθησε και οι θεματικές που προέκυψαν καθόρισαν σε συνδυασμό με τα αρχικά ερωτήματά τους άξονες της έρευνας. Η διαχείριση της διαφορετικότητας και ο αυτοπροσδιορισμός ήταν θέματα που κυριάρχησαν στον λόγο και τη σκέψη του δείγματος. Οι ερωτώμενοι/ες βρίσκονται εγκλωβισμένοι στην επι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Albanian pupils of secondary education highly represented in greek schools their identity and diversity belong to the main thematic axes of this research initiative. The country of origin along with the scholar performance comprised the two criteria applied to the selected sample with the view to identifying the possible correlation between pupils grades and their families, socioeducational profile under these two parameters 30 focused interviews were conducted whereas the whole approach was partially based on the biographical method. The content analysis that followed reconstructed the interviewees argument on issues related with their identity and self awareness, their social interaction, their personal agenda, the handling of their identity and diversity is highlighted across all interviews and interviewees reverted to this subject again and again either explicitly when they were asked or implicitly through other questions. The imposed incompatibility between the greek and albanian ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24120
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24120
ND
24120
Εναλλακτικός τίτλος
The presence of Albanian pupils to secondary education: studying aspects of their identity and diversity
Συγγραφέας
Ζωάκου, Άννα-Μαρία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Φραγκουδάκη Άννα
Λυριντζής Χρήστος
Ασκούνη Κανέλα
Σπουρδαλάκης Μιχάλης
Κούρτη Ευαγγελία
Λεοντσίνη Μαρία
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Λέξεις-κλειδιά
Ταυτότητα; Ετερότητα; Εκπαίδευση αλλοδαπών μαθητών; Μεταναστευτικό σχέδιο; Ρατσισμός; Προκαταλήψεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
208 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)