Περίληψη
Στην παρούσα μελέτη διερευνήσαμε το θεσμό του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το ρόλο που διαδραματίζει στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στόχος της έρευνας είναι να αναδειχθούν τα χαρακτηριστικά και τα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ένας Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, προκειμένου να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στο έργο που του ανατίθεται από την Πολιτεία. Επιπρόσθετοι στόχοι της έρευνάς μας υπήρξαν οι λόγοι διεκδίκησης της συγκεκριμένης θέσης, τα ιδιαίτερα προσόντα και χαρακτηριστικά που απαιτείται να διαθέτει ένας υποψήφιος, οι παράμετροι που συμβάλουν στην επιλογή κάποιου/ας εκπαιδευτικού στη θέση αυτή, καθώς και η συχνότητα και η αποτελεσματικότητα των συναντήσεων των υπολοίπων στελεχών Εκπαίδευσης με τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για την επίτευξη των στόχων της παρούσας έρευνας, αποφασίστηκε να επιλεγεί η μέθοδος της επισκόπησης πεδίου και να χρησιμοποιηθεί ως ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματ ...
Στην παρούσα μελέτη διερευνήσαμε το θεσμό του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το ρόλο που διαδραματίζει στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στόχος της έρευνας είναι να αναδειχθούν τα χαρακτηριστικά και τα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ένας Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, προκειμένου να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στο έργο που του ανατίθεται από την Πολιτεία. Επιπρόσθετοι στόχοι της έρευνάς μας υπήρξαν οι λόγοι διεκδίκησης της συγκεκριμένης θέσης, τα ιδιαίτερα προσόντα και χαρακτηριστικά που απαιτείται να διαθέτει ένας υποψήφιος, οι παράμετροι που συμβάλουν στην επιλογή κάποιου/ας εκπαιδευτικού στη θέση αυτή, καθώς και η συχνότητα και η αποτελεσματικότητα των συναντήσεων των υπολοίπων στελεχών Εκπαίδευσης με τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για την επίτευξη των στόχων της παρούσας έρευνας, αποφασίστηκε να επιλεγεί η μέθοδος της επισκόπησης πεδίου και να χρησιμοποιηθεί ως ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο, το οποίο ενδείκνυται κυρίως για «έρευνες πεδίου / επισκόπησης». Δείγμα της έρευνάς μας αποτέλεσαν 341 στελέχη Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που υπηρετούν στις Περιφερειακές Ενότητες (Νομούς) Ξάνθης – Ροδόπης και Έβρου.Ως βασικά ευρήματα της έρευνάς μας, θα μπορούσαν να αναφερθούν η μεγάλη αξία που αποδίδουν τα στελέχη Εκπαίδευσης στα ζητήματα της εκπαιδευτικής διοίκησης και ηγεσίας, η περιγραφή των βασικών προσόντων και των χαρακτηριστικών που πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι για τη θέση αυτή, τα οποία είναι ένας συνδυασμός τυπικών προσόντων, αυξημένης διοικητικής εμπειρίας και προσωπικότητας των υποψηφίων, καθώς επίσης και ο τρόπος επιλογής κάποιου/ας στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τον οποίον, πέραν των άλλων, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας εξακολουθούν να συμβάλουν η ιδεολογική και συνδικαλιστική ταύτιση των υποψηφίων με συγκεκριμένα κόμματα και παρατάξεις. Τέλος η διαχειριστικού και διεκπεραιωτικού τύπου υπηρεσιακή και διοικητική λειτουργία του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η οποία διαφαίνεται και από τη θεματολογία των συναντήσεών του με τα υπόλοιπα στελέχη της Εκπαίδευσης ενισχύουν το συμπέρασμα ότι ο θεσμός και ο ρόλος του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει ακόμα βήματα προόδου να διανύσει προκειμένου να ανταποκριθεί στο σύγχρονο, αποκεντρωμένο, οραματικό και καθοδηγητικό ρόλο που υπήρχε ως φιλοσοφία στην αρχική νομοθετική παρέμβαση της Πολιτείας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study explored the institution on the Regional Director of Primary and Secondary Education and the role s/he plays in the Greek education system. The aim of the study was to highlight the attributes and qualifications a Regional Director of Education need have in order to effectively carry out the responsibilities assigned to the post-holder by the State. In addition, the study aimed at identifying the reasons for seeking the said post, the specific credentials and attributes required of candidates, the parameters contributing to the selection of an educator for the said post, as well as the frequency and efficacy of the meetings between educational executives and the Regional Director of Primary and Secondary Education. For the purposes of the present study, an overview of the relevant field was decided upon, as well as the use of a questionnaire as the research tool ideal for field research. The sample of the study comprised of 341 executives of Primary and Secondary Educ ...
The present study explored the institution on the Regional Director of Primary and Secondary Education and the role s/he plays in the Greek education system. The aim of the study was to highlight the attributes and qualifications a Regional Director of Education need have in order to effectively carry out the responsibilities assigned to the post-holder by the State. In addition, the study aimed at identifying the reasons for seeking the said post, the specific credentials and attributes required of candidates, the parameters contributing to the selection of an educator for the said post, as well as the frequency and efficacy of the meetings between educational executives and the Regional Director of Primary and Secondary Education. For the purposes of the present study, an overview of the relevant field was decided upon, as well as the use of a questionnaire as the research tool ideal for field research. The sample of the study comprised of 341 executives of Primary and Secondary Education, who serve at the Regional Units (Prefectures) of Xanthi, Rhodope and Evros.Among the principal findings of the study are the following: educational executives ascribe great significance to matters of educational management and leadership; the fundamental credentials and attributes required of candidates for the post of regional director are a set of essential qualifications combined with substantial managerial experience and a strong personality; in addition to specific criteria, the candidate’s ideological and trade-union affiliation with specific political parties and movements is also pertinent to the selection of a candidate for the post of regional director. Last, but not least, the managerial and administrative role undertaken by the Regional Director of Primary and Secondary Education, as evidenced from the agendas of the director’s meetings with other educational executives, lends support to the conclusion that there still remain some steps forwards to be taken for the institution and the role of the Regional Director of Primary and Secondary Education to measure up to the contemporary, decentralised, visionary and guiding role that was the rationale behind the initial legislative intervention by the State.
περισσότερα