Η χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: προϋποθέσεις και προτάσεις για πληρέστερη ενσωμάτωσή τους

Περίληψη

Η παρουσία των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής των ανθρώπων είναι μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα. Η εκπαίδευση, ως εκ τούτου, δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 άρχισε να αναδύεται στη βιβλιογραφία μια νέα γενιά φοιτητών- η λεγόμενη ψηφιακή γενιά- η οποία διαφοροποιείται από τις προηγούμενες γενιές ως προς την εξάρτηση και την εξοικείωσή της από την τεχνολογία με αποτέλεσμα οι ευρείες αλλαγές στον εκπαιδευτικό τομέα να θεωρούνται απαραίτητες από τους θεωρητικούς του πεδίου. Απόρροια της ύπαρξης αυτής της γενιάς -εφόσον υπάρχει– είναι η δημιουργία ενός είδους ψηφιακού χάσματος μεταξύ φοιτητών και διδασκόντων, καθώς οι διδάσκοντες θεωρούνται ότι «υπολείπονται» στη χρήση των ΤΠΕ σε σχέση με τους φοιτητές τους. Αν και στην αρχή οι ισχυρισμοί περί της ύπαρξης, αλλά και των χαρακτηριστικών αυτής της γενιάς, έτυχαν ευρείας αποδοχής χωρίς να στηρίζονται σε εμπειρικά δεδομένα, στην πορεία άρχισαν να διεν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The presence of Information and Communication Technologies (ICT) in all aspects of people's lives is an indisputable fact. Education, however, is not be unaffected.In the late 90s a new generation of students began to emerge in the literature. The so-called “digital generation” differs from the previous generations in terms of dependence and familiarity of technology resulting in large changes in the educational sector. These changes are considered necessary by theorists of the field. The corollary of the existence of this generation -if any- is the creation of a kind of a digital divide between students and teachers. Teachers are considered "inferior" with regards to the use of ICT in relation to their students. Although in the beginning the claims of existence, but also the characteristics of this generation, have received wide acceptance without relying on empirical data, along the way started out surveys questioning those claims on digital generation and digital divide between stud ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43272
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43272
ND
43272
Εναλλακτικός τίτλος
The use of Information and communication technologies in higher education: requirements and recommendations for a better integration
Συγγραφέας
Κουκουφίκη, Σταυρούλα (Πατρώνυμο: Λάμπρος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας . Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Δαγδιλέλης Βασίλειος
Κόμης Βασίλειος
Δημητριάδης Σταύρος
Ευαγγελίδης Γεώργιος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Σατρατζέμη Μαρία
Ζαφειρόπουλος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Επιστήμη ηλεκτρονικών υπολογιστών και Πληροφορική, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακή γενιά; Ψηφιακός μετανάστης; Ψηφιακό χάσμα; ΤΠΕ; Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
294 σ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)