Εφαρμογή μοντέλων ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τη δημιουργία μικτών περιβαλλόντων μάθησης, με συνδυασμό καινοτόμων διδακτικών τεχνικών

Περίληψη

Οι διδάσκοντες της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αντιμετωπίζουν την πρόκληση της οργάνωσης της διδασκαλίας και της μάθησης κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις εμπειρίες των φοιτητών τους, οι οποίες τα τελευταία χρόνια επηρεάζονται και συνδιαμορφώνονται από την τεχνολογία. Η ανεστραμμένη τάξη (flipped classroom) είναι ένα σύγχρονο μοντέλο διδασκαλίας μικτής μάθησης. Σύμφωνα με αυτό, η παραδοσιακή τάξη αναδιαμορφώνεται σε ενεργό περιβάλλον μάθησης μεταφέροντας τα πεπραγμένα της διάλεξης εντός τάξης σε εξωσχολικό περιβάλλον και αξιοποιώντας τον διδακτικό χρόνο σε δραστηριότητες που κινητοποιούν την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητευομένων. Η παρούσα έρευνα εστιάζει στην εφαρμογή του μοντέλου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και διερευνά ζητήματα που προκύπτουν στους επιστημονικούς κλάδους της α) της Διδακτικής Μεθοδολογίας, β) της Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών και γ) της Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής. Υιοθετήθηκε η προσέγγιση της μικτής έρευνας (ποιοτικά και ποσοτικά δεδομέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Higher education professors face the challenge of organizing teaching and learning in a way that responds to the educational needs and experiences of their students, which in recent years are influenced and co-shaped by technology. Flipped classroom is a modern instructional model of blended learning. According to this model, the traditional classroom transforms into an active learning environment transferring the lecture to pre-class time, and using teaching time in class to do activities that foster interaction among students. Τhis project focuses on the application of the flipped classroom model in Higher Education and explores issues that arise in the scientific fields of a) Teaching Methodology, b) Teacher Education and c) University Pedagogy. Α mixed methods research approach has been adopted (qualitative and quantitative data) and the study was carried out in four phases.First of all, needs analysis was conducted on a sample of 323 students and 20 members of the teaching staff w ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49230
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49230
ND
49230
Εναλλακτικός τίτλος
Application of flipped classroom models in higher education to creating blended learning environments combining innovative teaching methods
Συγγραφέας
Ρακιτζή, Καρολίνα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Μπότσογλου Καφένια
Κακανά Δόμνα-Μίκα
Χανιωτάκης Νικόλαος
Ρουσσάκης Ιωάννης
Σφυρόερα Μαρία
Καραλής Αθανάσιος
Κεδράκα Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Ανεστραμμένη τάξη; Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Πανεπιστημιακή παιδαγωγική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
402 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)