Η εκπαιδευτική ρομποτική ως μέσο ανάπτυξης της υπολογιστικής σκέψης και μεταγνώσης των μαθητών
Περίληψη
Ευρύτερο αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η διερεύνηση της ανάπτυξης δεξιοτήτων μεταγνώσης και υπολογιστικής σκέψης σε δραστηριότητες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Αρχικά η διατριβή εισάγει ένα διδακτικό μοντέλο το οποίο θέτει κανόνες και προϋποθέσεις για τη δημιουργία ευνοϊκών και αποδοτικών συνθηκών μάθησης στις δραστηριότητες ΕΡ. Το μοντέλο ονομάζεται ΣΠΠΑ+, από τα αρχικά των λέξεων: Συνεργασία, Πρόβλημα, Παιχνίδι, Άμιλλα ενώ το "+" αναφέρεται σε επιπρόσθετες υποστηρικτικές παρεμβάσεις του εκπαιδευτικού για την ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών. Στη συνέχεια, η διατριβή παρουσιάζει ερευνητικά αποτελέσματα που διερευνούν τεχνικές καθοδήγησης και υποστήριξης των μαθητών για την ανάπτυξη δεξιοτήτων Μεταγνώσης και Υπολογιστικής Σκέψης. Συγκεκριμένα, εστιάζει στο ρόλο της καθοδήγησης (ισχυρή ή ελάχιστη) και στην τροπικότητα των απαντήσεων σε ερωτήσεις προτροπής (γραπτή, επιλογή ή συζήτηση), καθώς και στο ρόλο της ηλικίας και του φύλου των μαθητών. Τα θετικά αποτελέσματα των ερευνών ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the present thesis is to explore the development of metacognition and computational thinking skills in Educational Robotics activities. Initially, the thesis introduces a didactic model which sets rules and conditions for creating favorable and efficient learning conditions in EP activities. The model is called CPGC +, after Collaboration, Problem, Game, and Competition, while "+" stands for supplementary teachers’ supportive interventions which aim to promote students' skills such as computational thinking, metacognitive and problem-solving skills. The dissertation then presents research results exploring techniques for guiding and supporting students to develop metacognition and computational thinking skills. In particular, it focuses on the role of guidance (strong or minimal) and on the modality of the response to the prompting questions (written, selection or discussion) as well as on the role of the students' age and gender. The positive results of the research suggest ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.67 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.