Περίληψη
Η Διάχυτη Κοινωνική Δικτύωση είναι ένας ανερχόμενος ερευνητικός χώρος που εισάγει χαρακτηριστικά Διάχυτης Πληροφορικής στον χώρο της Κοινωνικής Δικτύωσης, με στόχο τη βελτίωση της ψηφιακής κοινωνικής δικτύωσης μέσα από τη χρήση φορητών συσκευών. Ο σκοπός αυτής της διατριβής έχει διττή διάσταση: αρχικά τη μοντελοποίηση του χώρου της Διάχυτης Κοινωνικής Δικτύωσης κάτω από μία ενιαία μεθοδολογία που να μπορεί να επεκταθεί και να επαναχρησιμοποιηθεί εύκολα σε διαφορετικούς χώρους εφαρμογών, και ακολούθως την προτυποποίηση πρακτικών λύσεων Διάχυτης Κοινωνικής Δικτύωσης με χρήση προσωπικών ψηφιακών ιχνών σαν μηνύματα με στόχο τη δημιουργία δικτύων Κοινωνικών Πρακτόρων (ΚΠ) με διάχυτα χαρακτηριστικά, αλλά και την αλληλοεπίδραση με διάχυτες υπηρεσίες.Μία κοινή μοντελοποίηση των δεδομένων που αποθηκεύονται και των μηνυμάτων που ανταλλάσσονται μεταξύ των Κοινωνικών Πρακτόρων, σε συνδυασμό με έναν βαθμό προτυποποίησης των κανόνων κοινωνικής δικτύωσης σε κοντινή απόσταση με χρήση φορητών συσκευών, ...
Η Διάχυτη Κοινωνική Δικτύωση είναι ένας ανερχόμενος ερευνητικός χώρος που εισάγει χαρακτηριστικά Διάχυτης Πληροφορικής στον χώρο της Κοινωνικής Δικτύωσης, με στόχο τη βελτίωση της ψηφιακής κοινωνικής δικτύωσης μέσα από τη χρήση φορητών συσκευών. Ο σκοπός αυτής της διατριβής έχει διττή διάσταση: αρχικά τη μοντελοποίηση του χώρου της Διάχυτης Κοινωνικής Δικτύωσης κάτω από μία ενιαία μεθοδολογία που να μπορεί να επεκταθεί και να επαναχρησιμοποιηθεί εύκολα σε διαφορετικούς χώρους εφαρμογών, και ακολούθως την προτυποποίηση πρακτικών λύσεων Διάχυτης Κοινωνικής Δικτύωσης με χρήση προσωπικών ψηφιακών ιχνών σαν μηνύματα με στόχο τη δημιουργία δικτύων Κοινωνικών Πρακτόρων (ΚΠ) με διάχυτα χαρακτηριστικά, αλλά και την αλληλοεπίδραση με διάχυτες υπηρεσίες.Μία κοινή μοντελοποίηση των δεδομένων που αποθηκεύονται και των μηνυμάτων που ανταλλάσσονται μεταξύ των Κοινωνικών Πρακτόρων, σε συνδυασμό με έναν βαθμό προτυποποίησης των κανόνων κοινωνικής δικτύωσης σε κοντινή απόσταση με χρήση φορητών συσκευών, είναι τα πρώτα βήματα προς ένα πιο ανοικτό, διαλειτουργικό και χρηστο-κεντρικό οικοσύστημα λύσεων κοινωνικής δικτύωσης. Βασική επιδίωξη της εργασίας ήταν ανάπτυξη ενός νέου, παράλληλου περιβάλλοντος κοινωνικής δικτύωσης που θα επιτρέπει την ανάπτυξη νέων, καινοτόμων λύσεων που θα λειτουργούν επικουρικά και συνεργατικά των υπαρχουσών πλατφορμών ψηφιακής κοινωνικής δικτύωσης, με έμφαση στην κοντινή επικοινωνία, και όχι στην αντικατάσταση των τρεχουσών κεντρικών λύσεων. Εν τέλει η προτεινόμενη λύση έχει στοιχεία «φυσικο-ψηφιακότητας» (phygital) προκειμένου να μεταφέρει μία εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας, σε επίπεδο πληροφορίας, στην κοινωνική δικτύωση. Με άλλα λόγια να πραγματοποιείται η κοινωνική δικτύωση στο φυσικό χώρο με τη βοήθεια πληροφορίας από το ψηφιακό.Η επιστημονική συνεισφορά της διατριβής συνοψίζεται στα εξής τρία σημεία: (i) Σχετικά με τη μοντελοποίηση των ψηφιακών ιχνών στη Διάχυτη Κοινωνική Δικτύωση, η Θεωρία Δραστηριοτήτων χρησιμοποιήθηκε για τη μοντελοποίηση του χώρου και το συνδυασμό διαφορετικού τύπου ψηφιακών ιχνών προερχόμενων από διαφορετικές πηγές. Τα παραγόμενα μηνύματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε σαν αυτούσιο περιεχόμενο ή στην μορφή στατιστικής πληροφορίας που προστατεύει την ιδιωτικότητα του χρήστη, κατά την επικοινωνία με άλλους πράκτορες ή υπηρεσίες. (ii) Οι μοντελοποιημένες ρυθμίσεις ιδιωτικότητας αποτέλεσαν βασικό μέρος της σχεδίασης, με στόχο την προστασία της ιδιωτικότητας του χρήστη. Ενσωματώνοντας την έννοια του Χώρου Χρήστη στη σχεδίαση του ΚΠ, οι Πράκτορες στην κοινωνική δικτύωση μπορούν να λάβουν αποφάσεις που κάνουν τον χρήστη να νιώσει πιο άνετα με την τεχνολογία και τη λύση. (iii) Σχετικά με την αξιολόγηση λύσεων Διάχυτης Κοινωνικής Δικτύωσης χωρίς Κοινότητα, σχεδιάστηκε ένα τροποποιημένο μοντέλο ΤΑΜ, εξειδικευμένο στη Διάχυτη Κοινωνική Δικτύωση, για να διαχωριστεί η αξιολόγηση της γενικής έννοιας (δηλ. της πρόθεσης χρήσης) από τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (δηλ. την πραγματική χρήση της τεχνολογίας).Τα πρακτικά αποτελέσματα που παραδίνονται είναι τα εξής τέσσερα: (i) Μία οντολογία Διάχυτης Κοινωνικής Δικτύωσης διαθέσιμη στον ιστότοπο www.personalsocialagent.com. (ii) Μία μοντελοποίηση της προγραμματιστικής διεπαφής, τόσο των αντικειμένων όσο και των μηνυμάτων. (iii) Ένα πρωτότυπο του Κοινωνικού Πράκτορα που υλοποιεί τρεις από τις προτεινόμενες λειτουργίες εμπορικής χρήσης, και βασίστηκε στην πρότερη και προοδευτική ανάπτυξη δύο άλλων πρωτοτύπων, ενός για συλλογή και παρουσίαση προσωπικών δεδομένων και ενός για τη σημασιολογική ενοποίηση αυτών κάτω από την οντολογία. (iv) Μία αξιολόγηση σε 200 ερωτηθέντες του χώρου της Διάχυτης Κοινωνικής Δικτύωσης υπό το πρίσμα του Κοινωνικού Πράκτορα.Συνοπτικά, στα πλαίσια της εργασίας εξήχθησαν τα εξής τέσσερα βασικά συμπεράσματα: (α) Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης στη σημερινή τους μορφή δεν επιτρέπουν για στρατηγικούς λόγους, παρά για τεχνολογικούς, την ενοποίηση του Κοινωνικού Ιστού. (β) Η διάχυτη κοινωνική δικτύωση που αποτελεί το πιο πρόσφατο στάδιο στην εξέλιξη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέπει την ανάπτυξη λύσεων παράλληλων στις υπάρχουσες πλατφόρμες, αλλά η επιστημονική έρευνα αδυνατεί να συνδυάσει λειτουργίες κοινωνικής δικτύωσης με διάχυτες λειτουργίες από πηγές δευτερεύουσας πληροφορίας. (γ) Ο προτεινόμενος Κοινωνικός Πράκτορας είναι μία τεχνολογία που μπορεί να υλοποιήσει το όραμα μίας ενοποιημένης Διάχυτης Κοινωνικής Δικτύωσης, με χρηστο-κεντρική σχεδίαση, ενιαία μοντελοποίηση και διαλειτουργικότητα, λειτουργίες αυτόματης δικτύωσης με άλλους πράκτορες, επεκτάσιμες λειτουργίες υπό το πρίσμα των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων, και αποκεντρωμένες αρχιτεκτονικές. (δ) Ο προτεινόμενος Κοινωνικός Πράκτορας χρήζει της θεωρητικής αποδοχής των ερωτηθέντων, χωρίς να δείχνει τάση προς χρήση παρά μόνο από μία μειοψηφία χρηστών, η οποία μπορεί όμως να αποτελέσει την αρχική ομάδα-στοχος για ανάπτυξη μίας ευρύτερης λύσης.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Pervasive Social Networking is a promising research domain that combines characteristic of Pervasive Computing with the applications of Social Networking, to improve digital social networking through the usage of devices, including wearable devices that are increasingly used. The goal of the thesis in hand is dual; initially to model the area of pervasive social networking under a common schema and ontology, expandable and reusable to unify the Social Web, and additionally to standardise practical solutions of pervasive social networking by using personal digital traces as messages intending to build social networks of Social Agents with pervasive characteristics, but also to interact with pervasive services.A common data modelling that are stored and exchanged among the Social Agents, combined with standardisation of the rules for close-distance social networking with mobile devices, is the first step towards an open, interoperable and user-centric ecosystem of social networking solut ...
Pervasive Social Networking is a promising research domain that combines characteristic of Pervasive Computing with the applications of Social Networking, to improve digital social networking through the usage of devices, including wearable devices that are increasingly used. The goal of the thesis in hand is dual; initially to model the area of pervasive social networking under a common schema and ontology, expandable and reusable to unify the Social Web, and additionally to standardise practical solutions of pervasive social networking by using personal digital traces as messages intending to build social networks of Social Agents with pervasive characteristics, but also to interact with pervasive services.A common data modelling that are stored and exchanged among the Social Agents, combined with standardisation of the rules for close-distance social networking with mobile devices, is the first step towards an open, interoperable and user-centric ecosystem of social networking solutions. The main goal of the thesis is the development of a new, parallel environment of social networking that will allow the development of new, innovative solutions to expand and collaborate with functionalities of existing social networking platforms, with emphasis on expanding them with close-distance communication and not on replacing them. At the end, the suggested solution has “physical-digital” (phygital) characteristics in order to transfer the experience of enhanced reality in social networking based on contextual data.The scientific contribution of the thesis can be summarized in the following three main points: (i) Relatively to the modelling of digital traces in Pervasive Social Networking, Activity Theory has been used to model the area and combine data from different resources. The output may be used to communicate with other social agents or pervasive services, either with messages of content or of statistical information.(ii) Relatively to the privacy as dimension of the Social Agents, the modeled privacy settings have been in the center of the design process. By integrating the concept of the “Space of User” in modeling a Social Agent, the Agents may enable simpler and intuitive close-distance social interactions without violating users’ privacy. (iii) Relatively to evaluating solutions of Pervasive Social Networking with an existing community, a modified TAM model has been designed, specialized in Pervasive Social Networking, to separate the evaluation of a generic concept (i.e. intention to use) from specific features (i.e. actual usage).The practical outcomes of the thesis may be summarized in the following four points: (i) An ontology of Pervasive Social Networking has been developed and is available under the website www.personalsocialagent.com. (ii) A modeling of the API (i.e. Application Programming Interface) has been developed and described in the thesis, both of the resources and of the messages exchanged. (iii) A prototype of the Social Agent that implements three specific pervasive social features has been developed and evaluated, based on the progressive development of two previous prototypes; one for collecting and visualizing personal data from cloud-based services and one for the semantic integration of those data under the given ontology. (iv) An quantitative evaluation of the generic concept based on 200 interviewees, to evaluate Pervasive Social Networking under the scope of the Social Agent.Overall, under the thesis four main outcomes have been generated: (a) Social media in their modern form do not allow the unification of the Social Web, more for strategic than for technological reasons. (b) Pervasive Social Networking has been the latest stage of evolution for Social Networking Platforms, and it allows the development of parallel solutions on existing platforms. However, the scientific research identified is not able to combine social networking features with pervasive functionalities based on secondary data, as there is no broad adoption of their prototypes by the community. (c) The suggested Social Agent is a technology that may realize the vision of a unified Pervasive Social Networking, with user-centric design, unified modeling and interoperability, features of automated social networking with other agents, extendable solutions under the scope of human activities, and decentralized architectures. (d) The introduced Social Agent is evaluated positively in theory by the interviewees in the quantitative evaluation, without intention to use by the majority of them.
περισσότερα