Περίληψη
Η εδραίωση της παγκοσμιοποίησης συνέδραμε στο να εξαπλωθεί η αγγλική γλώσσα σε τέτοιο βαθμό, ώστε οι μη φυσικοί ομιλητές να ξεπερνούν κατά πολύ τους φυσικούς ομιλητές. Η αγγλική χρησιμοποιείται συχνά ως κοινός κώδικας επικοινωνίας από ανθρώπους που προέρχονται από διαφορετικά γλωσσο-πολιτισμικά περιβάλλοντα και αποτελεί αναμφισβήτητα την παγκόσμια γλώσσα της επιχειρηματικής επικοινωνίας. Η παρούσα έρευνα εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες φοιτητές επιχειρηματικών σχολών αντιλαμβάνονται και χρησιμοποιούν την αγγλική, καθώς και στην ταυτότητά τους σε σχέση με τη συγκεκριμένη γλώσσα. Η διατριβή αυτή πραγματεύεται τα παραπάνω ζητήματα μέσα από το εννοιολογικό πλαίσιο της Αγγλικής ως lingua franca (ELF) και στοχεύει στο να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτή τη νέα κοινωνιογλωσσολογική πραγματικότητα. Επιπλέον, η έρευνα εξετάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν τις στάσεις και την ταυτότητα των φοιτητών σε σχέση με την αγγλική γλώσσα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δ ...
Η εδραίωση της παγκοσμιοποίησης συνέδραμε στο να εξαπλωθεί η αγγλική γλώσσα σε τέτοιο βαθμό, ώστε οι μη φυσικοί ομιλητές να ξεπερνούν κατά πολύ τους φυσικούς ομιλητές. Η αγγλική χρησιμοποιείται συχνά ως κοινός κώδικας επικοινωνίας από ανθρώπους που προέρχονται από διαφορετικά γλωσσο-πολιτισμικά περιβάλλοντα και αποτελεί αναμφισβήτητα την παγκόσμια γλώσσα της επιχειρηματικής επικοινωνίας. Η παρούσα έρευνα εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες φοιτητές επιχειρηματικών σχολών αντιλαμβάνονται και χρησιμοποιούν την αγγλική, καθώς και στην ταυτότητά τους σε σχέση με τη συγκεκριμένη γλώσσα. Η διατριβή αυτή πραγματεύεται τα παραπάνω ζητήματα μέσα από το εννοιολογικό πλαίσιο της Αγγλικής ως lingua franca (ELF) και στοχεύει στο να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτή τη νέα κοινωνιογλωσσολογική πραγματικότητα. Επιπλέον, η έρευνα εξετάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν τις στάσεις και την ταυτότητα των φοιτητών σε σχέση με την αγγλική γλώσσα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 561 φοιτητών των ελληνικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και κυρίως από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας καθώς και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Οι συμμετέχοντες ήταν τριτοετείς, τεταρτοετείς ή τελειόφοιτοι Οικονομικών Σχολών. Στο πλαίσιο της έρευνας υιοθετήθηκε μία μικτή μεθοδολογία η οποία περιελάμβανε ερωτηματολόγια, ημι-δομημένες συνεντεύξεις, καθώς και ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης ως ερευνητικό εργαλείο. Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν μεταξύ άλλων ότι οι φοιτητές ενστερνίζονται το ρόλο της αγγλικής ως αδιαμφισβήτητο μέσο της παγκόσμιας επιχειρηματικής επικοινωνίας, αλλά και ως εργαλείο για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία και την προσωπική τους εξέλιξη. Επιπλέον, τα αποτελέσματα καταδεικνύουν το πώς οι φοιτητές υιοθετούν την αγγλική γλώσσα για τους δικούς τους σκοπούς μέσω της χρήσης της. Επίσης, παρόλο που οι φοιτητές δείχνουν να προτιμούν την προφορά των φυσικών ομιλητών, αποδέχονται ως ένα βαθμό τις προφορές μη φυσικών ομιλητών. Η έρευνα επισημαίνει το διαπροσωπικό στοιχείο της διεθνούς επικοινωνίας και καταδεικνύει ότι η διαπολιτισμική εμπειρία, που αποκτήθηκε μέσα από ταξίδια ή συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus και πρακτική άσκηση στο εξωτερικό, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των στάσεων και της ταυτότητας των φοιτητών σε σχέση με την αγγλική γλώσσα.Οι διεξοδικές συνεντεύξεις αποδείχτηκαν διεισδυτικές καθώς επέτρεψαν στους φοιτητές να ξεδιπλώσουν τις εμπειρίες τους, παρέχοντας στοιχεία για τους παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τις στάσεις τους και τον τρόπο που ταυτίζονται με τη γλώσσα. Η χρήση της ELF προσέφερε στους φοιτητές την ευκαιρία να αναπτύξουν ένα ανοιχτό πνεύμα και μία κοσμοπολίτικη νοοτροπία, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, καθώς και επίγνωση των στρατηγικών και δεξιοτήτων που σχετίζονται με την επιτυχή διεθνή επιχειρηματική επικοινωνία.Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, η έρευνα αυτή προσφέρει παιδαγωγικές προτάσεις για την ενσωμάτωση μιας ολιστικής προσέγγισης στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας για Ειδικούς Σκοπούς (ESP), λαμβάνοντας υπόψη το ρόλο της αγγλικής γλώσσας στη διεθνή επιχειρηματική επικοινωνία.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
As a result of globalization, English has spread to such an extent that non-native speakers far outnumber native speakers. English is often used as a lingua franca between people from diverse lingua-cultural backgrounds and is undeniably the global language of business communication. The present study stemmed from an interest in the way English is perceived and used by Greek Business School students as well as their identity in relation to English. This thesis tackles these issues from an English as a Lingua Franca (ELF) perspective and aims to give answers to questions that arise from that new sociolinguistic reality. Moreover, this study examines the factors that influence the students’ perceptions and the way they identify with English.The participants were 561 undergraduate students from a number of Greek tertiary institutions but mainly from the Aristotle University of Thessaloniki, the University of Macedonia and the Athens University of Economics and Business. They were 3rd, 4th ...
As a result of globalization, English has spread to such an extent that non-native speakers far outnumber native speakers. English is often used as a lingua franca between people from diverse lingua-cultural backgrounds and is undeniably the global language of business communication. The present study stemmed from an interest in the way English is perceived and used by Greek Business School students as well as their identity in relation to English. This thesis tackles these issues from an English as a Lingua Franca (ELF) perspective and aims to give answers to questions that arise from that new sociolinguistic reality. Moreover, this study examines the factors that influence the students’ perceptions and the way they identify with English.The participants were 561 undergraduate students from a number of Greek tertiary institutions but mainly from the Aristotle University of Thessaloniki, the University of Macedonia and the Athens University of Economics and Business. They were 3rd, 4th, or final year students majoring in Business-related fields. The study adopted a mixed methods approach that involved data collection through questionnaires, semi-structured interviews and a social media research tool. The results highlight that students embrace the role of English as the undisputable medium of global business communication and tool for their career advancement and personal development. Moreover, the findings demonstrate that students claim ownership of English, while using it for their own purposes. Also, though the students favour native speaker accents, they allow some space to non-native speaker accents. The study pinpoints the interpersonal element of international communication and shows that intercultural experiences, gained through travelling, or participating in Erasmus programmes and internships abroad, are conducive to the formation of the students’ attitudes and identity in relation to English. The in-depth interviews proved insightful as they let students’ experiences unfold, providing more evidence of the factors that affect students’ attitudes and way of identification with English. The ELF use offered students the opportunity to develop an open-minded and cosmopolitan mentality, become more confident, and aware of the strategies and skills associated with successful international business communication.Based on the research findings, this study offers pedagogical recommendations for incorporating a more holistic approach in the teaching of English for specific purposes (ESP) taking into consideration the role of English in international business communication.
περισσότερα