Η εγελιανή διαλεκτική και το τραγικό: παραδείγματα από το σύγχρονο θέατρο

Περίληψη

Η εμβάθυνση της γνώσης σ’ ένα πεδίο που αφορά τόσο το θέατρο όσο και την ίδια τη ζωή, και συγκεκριμένα, αυτό που ορίζεται ως η τραγική κατάσταση της ανθρώπινης ύπαρξης αποτέλεσε έναυσμα για τη συγγραφή αυτής της μελέτης. Στόχος της να δώσει πειστικές απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα: Τι είναι το τραγικό; Τι είναι το τραγικό στο θέατρο; Είναι δυνατός ο όρισμός του ως έννοιας και λειτουργίας στο σύγχρονο θέατρο; Στο πρώτο μέρος της, που παρακολουθεί την ιστορική εξέλιξη της έννοιας, εντοπίζει τα συστατικά στοιχεία του τραγικού στο θέατρο από τη γέννησή του και καταγράφει τις εννοιολογικές και μορφολογικές μετατοπίσεις που υπέστη ο όρος σε σημαντικούς σταθμούς της ιστορίας του μέχρι και τον 20ο αιώνα. Συνθέτει, έτσι, μια γενεαλογία του τραγικού και απομονώνει τους βασικούς όρους που συνδέονται διαχρονικά με την πραγμάτευση του τραγικού αποκαλύπτοντας την ουσιαστική συνθήκη εμφάνισής του και εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα ανίχνευσής του στα κείμενα. Στο δεύτερο μέρος ακολουθεί η σύνθεση ενό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis was inspired by the wish to increase knowledge in a field that is related to theatre and life itself and to what we call 'the tragic of human existence’ in particular. Its aim is to attempt giving convincing answers to the following questions: What is defined as 'tragic'? What is defined as 'tragic' in theatre? Is it possible to define the concept of 'tragic' and its functions in modern theatre? The first part of the present thesis examines the historical evolution of the concept. It determines the components of 'tragic' in theatre since its apparition and records the semantic and morphological variations of this concept at crucial moments in history until the end of the 20th century. As a result, a genealogical analysis is created, identifying and isolating the main terms that are linked to the definition of 'tragic' over time. Therefore, the circumstances of its appearance are essentially revealed and it becomes possible to detect it in theatrical texts. In the sec ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39507
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39507
ND
39507
Εναλλακτικός τίτλος
Hegel’s dialectics and the tragic in modern and contemporary theatre
Συγγραφέας
Κοντογιάννη, Αμαλία (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεάτρου
Εξεταστική επιτροπή
Κωνσταντινίδης Δαμιανός
Βώκος Γεράσιμος
Κουκουρίκου Γλυκερία
Σταυρακάκης Ιωάννης
Στυλιανού Άρης
Παπάζογλου Ελένη
Καγγελάρη Δήμητρα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Δράμα; Εγελιανή Διαλεκτική; Χέγκελ, Γκέοργκ Βίλχελμ Φρήντριχ (1770 - 1831); ιστορία και κριτική 19ος αι.; ιστορία και κριτική 20ος αι.; Αρχαίο δράμα; Διαλεκτική; Σάρα Κέην; Θέατρο και Φιλοσοφία; Χάουαρντ Μπάρκερ; Έντουαρντ Μποντ; Δημητριάδης Δημήτρης; Χέγκελ, Γκέοργκ Βίλχελμ Φρήντριχ (1770 - 1831); Θεωρία Θεάτρου; Αντίληψη του τραγικού; Τραγωδία, Τραγικό,; Τραγικότητα; Σύγχρονο Θέατρο; Μεταδραματικό θέατρο; Σάμουελ Μπέκετ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
222 σ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.