Σύστημα βέλτιστου ελέγχου ναυτικών κινητήρων Diesel σε ακραία μεταβατική λειτουργία: εφαρμογή στη μείωση εκπομπών καπνού μέσω υποβοηθητικής παροχής πεπιεσμένου αέρα αποφεύγοντας πάλμωση υπερπληρωτή

Περίληψη

Η μείωση των εκπομπών καπνού και η βελτίωση απόκρισης φορτίου σε ένα ναυτικό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Diesel, σε μεταβατική λειτουργία που περιλαμβάνει απότομες αυξήσεις στο φορτίο, αποτέλεσαν το αντικείμενο αυτής της εργασίας. Χρησιμοποιήθηκε σύστημα ελέγχου με μοντέλο πρόβλεψης (Model Predictive Control-MPC), σε ένα σύστημα εξωτερικής παροχής παροχής πεπιεσμένου αέρα απευθείας στο δοχείο αέρα. Ταυτόχρονα, στόχος ήταν η αποφυγή πάλμωσης του συμπιεστή του υπερπληρωτή, ανάντι του δοχείου αέρα.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The reduction of smoke emissions and improvement of load acceptance in a turbocharged marine diesel engine, during transient operation involving rapid load increases, were considered in the present work. Model predictive control (MPC) was used in a system for external compressed air injection directly in the air manifold. Concurrently, the aim was to avoid surge in the turbocharger compressor upstream of the air manifold. Previous work in the Laboratory of Marine Engineering/NTUA had proved experimentally the applicability of the air injection method for smoke reduction and had also investigated the compressor surge behavior via en- gine performance simulations. Compressor system surge is a self-excited limit cycle oscillation, charac- terized by large amplitude pressure rise and mass ow uctuations. It starts to occur when the pressure rise and mass ow characteristics for constant speed exceed certain values determined by characteristics of the compressor and load. A surge avoidance me ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/33638
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33638
ND
33638
Εναλλακτικός τίτλος
Optimal control of marine propulsion diesel engine during transient loading operation: application for smoke opacity reduction through manifold air injection avoiding compressor surge
Συγγραφέας
Παπαλάμπρου, Γιώργος (Πατρώνυμο: Ηλίας)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κυρτάτος Νικόλαος
Φραγκόπουλος Χρίστος
Κυριακόπουλος Κωνσταντίνος
Κρικέλης Νικόλαος
Καϊκτσής Λάμπρος
Γούλας Α.
Σταματέλος Α.
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Κινητήρες πετρελαίου; Συστήματα ελέγχου; Μοντέλο πρόβλεψης; Αναγνώριση συστημάτων; Πάλμωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 122 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)