Αξιολόγηση της αυχενικής διαφάνειας και της ανατομίας του εμβρύου στο 1ο τρίμηνο της κύησης με τη χρήση της 2D και 3D υπερηχογραφίας
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
AIM: To evaluate the use of three-dimensional ultrasonography (3D) as an alternative for examining fetal anatomy and nuchal translucency (NT) in the 1(st) trimester of pregnancy. METHOD: Prospective study of 199 low risk pregnant women undergoing 1(st) trimester ultrasound scan for fetal anomalies. The NT and fetal anatomy were evaluated by three-dimensional (3D) ultrasonography after the standard two-dimensional (2D) examination. The gold standard in this study was the 2D ultrasonography. RESULTS: In some of the evaluated parameters the 3D method approaches the conventional 2D results. These parameters are the crown-rump length (CRL), the skull - brain anatomy (93.5%), the spine (85.4%), the upper (88.4%) and lower limbs (87.9%) and the examination of the fetal abdomen (98.5%). Some of the anatomic parameters under evaluation revealed a statistically significant difference in favor of the 2D examination. During the 3D examination the nasal bone was identified in 62.1% of the cases, th ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.44 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.