Κοινωνιολογία των νομικών θεσμών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η παρούσα εργασία φέρει τον τίτλο «Κοινωνιολογία των νομικών θεσμών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» και παρουσιάζει αναλυτικά το νομικό θεσμικό πλαίσιο που διέπει την οργάνωση και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή την εκπαίδευση που παρέχεται από τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, και κυρίως μελετά το βαθμό και τις προϋποθέσεις αποτελεσματικής εφαρμογής του στην πράξη.Γίνεται έτσι μία προσπάθεια να διερευνηθούν οι κοινωνικές επιπτώσεις και αλληλεπιδράσεις των νομικών θεσμών, που αφορούν το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον μας στη θέση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων και επεκτείνοντας και των οικογενειών τους, καθώς η εκπαίδευση είναι ένας πολυσύνθετος κοινωνικός θεσμός μετάδοσης γνώσης αλλά και αναπαραγωγής των υφισταμένων κοινωνικών, οικονομικών και πολιτισμικών δομών.Από μεθοδολογική άποψη, σε κάθε κεφάλαιο παρουσιάζεται κατ΄ αρχάς το νομικό θεσμικό πλαίσιο σε πρώτο στάδιο και έπειτα δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This work has the title ” SOCIOLOGY OF THE LEGAL INSTITUTIONS OF PRIMARY EDUCATION” and presents the legal and institutional framework, governing the organization and operation of primary education, which is provided from primary schools and kindergartens and mainly studies the degree and the conditions of its effective implementation in practice.An attempt is made to investigate the social impacts and interactions of legal institutions, concerning the kindergarten and primary school across Greek society, focusing our position to the students, teachers and parents and extending to their families and, as education is a complex social institution knowledge transfer and playback of existing social, economic and cultural structures.From a methodological point of view, each chapter presents firstly the legal and institutional framework in the first stage and then investigates the degree of its effectiveness. This comes either from actual statistics and social data, or findings of other rese ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29155
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29155
ND
29155
Εναλλακτικός τίτλος
Sociology of the legal institutions of primary education
Συγγραφέας
Σμαροπούλου, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Νομικής. Τομέας Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Κοινωνιολογίας του Δικαίου
Εξεταστική επιτροπή
Ιντζεσίλογλου Νικόλαος
Κουτούπα Ευαγγελία
Βρύζας Κωνσταντίνος
Νάκος Γεώργιος
Τσαούση Ασπασία
Ιγγλεζάκης Ιωάννης
Πετούση Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Νομική Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Σύγχρονη ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα; Νομικοί θεσμοί εκπαίδευσης; Δημοτικό σχολείο; Νηπιαγωγείο; Νομικό πλαίσιο; Εκπαιδευτικοί; Συνταγματικό δικαίωμα στην παιδεία; Οργάνωση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Διοίκηση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Αναλυτικά προγράμματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
323 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)