Συστημικές - κυβερνητικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση: εφαρμογή στον σχεδιασμό, την ανάλυση και την υλοποίηση πληροφοριακού συστήματος για την ανάπτυξη εικονικών κοινοτήτων συνεργασίας και μάθησης εκπαιδευτικών

Περίληψη

Η εκπαιδευτική έρευνα καταβάλλει γενναίες προσπάθειες να μοντελοποιήσει την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, προκειμένου να παραγάγει γενικεύσιμα σχήματα χρήσης των ΤΠΕ στην πράξη. Σε θεωρητικό επίπεδο, η έλλειψη ενός συνεκτικού πυρήνα βασικών παιδαγωγικών αρχών συμβατών με τις ΤΠΕ είναι εμφανής. Αποτέλεσμα αυτού είναι η ύπαρξη πάρα πολλών περιγραφικών θεωριών μάθησης (ξεπερνούν τις 100!), πολλές από τις οποίες διαθέτουν ένα πολύ στενό πεδίο εφαρμογής. Απουσιάζει μια καθολική «Παιδαγωγική Θεωρία» η οποία θα καθορίσει τη σκοπιμότητα και το εύρος της εισαγωγής των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση. Έχοντας μια σαφή αίσθηση της πραγματικότητας της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, η παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρεί να δημιουργήσει ένα συστημικό - κυβερνητικό οργανωσιακό πλαίσιο αναφορικά με την ερμηνευτική αλλά και την παρέμβαση στον τομέα της εκπαιδευτικής πληροφορικής. Η ενεργός περιοχή της διατριβής είναι η ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα ο τομέας των φυσικών επιστημώ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28219
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28219
ND
28219
Εναλλακτικός τίτλος
Systemic and cybernetic approaches in education: application in the design, analysis, development and materialization of information system for teachers' virtual communities of practice
Συγγραφέας
Θεοχαρόπουλος, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Ασημακόπουλος Νικήτας
Βασιλακόπουλος Γεώργιος
Βίρβου Μαρία
Αγγελής Βασίλειος
Δουληγέρης Χρήστος
Γεωργόπουλος Νικόλαος
Αποστόλου Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Συστημική προσέγγιση; Εκπαιδευτική κυβερνητική; Εικονικές κοινότητες μάθησης; Οργανωσιακή μάθηση; Συστήματα διαχείρισης περιεχομένου; Προσομοίωση; Δωμάτια συνεργασίας εκπαιδευτικών; Πασκιανές μαθησιακές συζητήσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)