Οι τοιχογραφίες της Μονής Ουμπίσι και η παλαιολόγεια ζωγραφική στη Γεωργία

Περίληψη

Αντικείμενο της διατριβής αποτελούν οι τοιχογραφίες του καθολικού της Μονής Αγίου Γεωργίου Ουμπίσι στη Γεωργία, και η αντανάκλαση της παλαιολόγειας τεχνοτροπίας στην ορθόδοξη αυτή χώρα του Καυκάσου, προκειμένου το μνημείο να ενταχθεί στο πλαίσιο της εποχής: να διευκρινιστεί η θέση του στην εξέλιξη της γεωργιανής τέχνης, η σχέση του με την τέχνη της ευρύτερης βυζαντινής πνευματικής κοινοπολιτείας, ο πνευματικός και καλλιτεχνικός του προσανατολισμός, η τροχιά διάδοσης των καλλιτεχνικών επιρροών που αντανακλώνται σε αυτό, και τέλος η πιθανή χρονολόγησή του. Επιμέρους θέματα-στόχους της μελέτης αποτέλεσαν: α) Οι σχέσεις που ανέπτυξαν τα γεωργιανά κρατικά μορφώματα με τον ευρύτερο βυζαντινό κόσμο κατά την περίοδο μέσα 13ου - αρχές 15ου αιώνα, βάσει της βιβλιογραφίας και των πηγών. β) Η αντανάκλαση της παλαιολόγειας τέχνης σε έντεκα γεωργιανά ζωγραφικά σύνολα, με αξιοποίηση της βιβλιογραφίας αλλά και παρατηρήσεων από αυτοψία, για την ανάδειξη λανθανόντων στοιχείων και την κατάθεση προτάσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation focuses in the murals of the Katholikon of Ubisi (St George’s) Monastery in Georgia and the reflection of the palaeologan style on Georgian painting, aiming to trace the identity of the monument in the cultural enviroment of its time and its probable dating, by detecting its place in the evolution of Georgian art, its relation with the artistic activity of the broader “Byzantine” spiritual commonwealth, its spiritual and artistic orientations, the sources of the artistic influence reflected on it. More specifically, the study focuses on: a) The relations developed between the Georgian states and the broader Byzantine world between the middle of the 13th and the beginning of the 15th c. ˗as reflected in bibliography and the original sources. b) The reflections of palaeologan art on eleven Georgian monuments ˗not only as described in previous bibliographical references, but as result of personal observation as well, in order to reveal latent characteristics as evidenc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27955
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27955
ND
27955
Εναλλακτικός τίτλος
The murals of Ubisi monastery and the palaeologan painting in Georgia
Συγγραφέας
Φύσσας, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Λεωνίδας)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καλοπίση-Βέρτη Σοφία
Παναγιωτίδη Μαρία
Δεληγιάννη-Δωρή Ελένη
Ιωαννίδης Νικόλαος
Κεπετζή Βικτώρια
Δρακοπούλου Ευγενία
Φώσκολου Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Ιστορία και Αρχαιολογία
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Ζωγραφική, Παλαιολόγεια; Ζωγραφική, Γεωργιανή; Ζωγράφοι, Επώνυμοι; Εικονογραφικό θέμα, Τριαδολογικό; Εικονογραφικό πρόγραμμα; Εικονογραφία, Παλαιολόγεια; Τεχνοτροπία, Δεύτερη παλαιολόγεια; Βυζάντιο; Γεωργία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 340; 160 σ.), εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)