Ανάπτυξη ομάδων συλλογικής δράσης στη σχολική μονάδα και η αυτοαξιολόγηση ως περιεχόμενό τους: διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των ερευνητών της εκπαίδευσης

Περίληψη

Στην εργασία που παρουσιάζουμε θεμελιώνουμε θεωρητικά και ελέγχουμε εμπειρικά την άποψη οτι για να συγκροτηθεί και να ακουστεί η φωνή του εκπαιδευτικού να σπάσει η απομόνωση του εκπαιδευτικού στην τάξη να επικρατήσει ένα πνεύμα εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύτων εκπαιδευτικών και μεταξύ εκπαιδευτικών και ερευνητών προς όφελος της διδασκαλίας και τηςέρευνας (βασικά προτάγματα της εκπαιδευτικής έρευνας διεθνώς) είναι αναγκαίο οι εκπαιδευτικοίτης πράξης με αποκλειστικά δίκη τους πρωτοβουλία να αναπτύξουν άτυπες δoμές συλλογικήςδράσης στα σχολεία. Τις δομές αυτές τις αποκαλούμε ομάδες συλλογικής δράσης (ΟΣΔ). Την πρόταση μας αυτή την ελέγξαμε εμπειρικά μέσω δυο πανελλαδικών δειγμάτων Ενός δείγματος 1358 εκπαιδευτικών των Γυμνάσιων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων και ενός δείγματος 128 ερευνητών της εκπαίδευσης που εργάζονται στα Πανεπιστημιακά Τμήματα και στα Ερευνητικά Κέντρα που έχουν αντικείμενο την εκπαιδευτική έρευνα Η συλλογή των δεδομένων της έρευνας έγινε με ερωτηματολόγι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the paper we present we found theoretically and control empirically the opinion that in order to constitute and make the voice of the teacher audible to break the isolation of the teacher in the classroom to prevail a spirit of trust and mutual respect among the teachers and between the teachers and researchers to the benefit of teaching and research (basic demands of the educational research internationally) it is necessary for the teachers of action to exclusively on their own initiative develop informal structures of collective action in schools These structures we call Collective Action Groups (CAG) We have checked our proposal empirically through two nationwide samples One sample of 1358 teachers of Junior high Schools Senior High Schools and Vocational Schools and another one of 128 researchers of education who work at University Departments and Research Centers whose object is educational research Data collection has been achieved by means of a questionnaire consisting of clo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25862
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25862
ND
25862
Εναλλακτικός τίτλος
Development of a collective action groups within the school unit and self evaluation as their content: research into the views of secondary school teachers and the views of the education researchers
Συγγραφέας
Παυλινέρη, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Μακρυνιώτη Δήμητρα
Γιαλαμάς Βασίλης
Μαρμαρινός Ιωάννης
Κουζέλης Γεράσιμος
Μπεχράκης Θεόδωρος
Ασκούνη Νέλλη
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ομάδες συλλογικής δράσης εκπαιδευτικών; Ερευνητές εκπαίδευσης; Ισότιμες σχέσεις; Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
687 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)