Σύγκριση δύο διδακτικών μεθόδων διδασκαλίας: της καθοδηγούμενης διερευνητικής-ανακαλυπτικής και της παραδοσιακής ως προς τη σύσταση της ύλης και το χημικό δεσμό στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Literature review includes a number of papers on how secondary and higher education students comprehend scientific matters. These papers reported many misconceptions about the structure of matter and the chemical bonding. In order to confirm these findings and to investigate further misconceptions about chemical bonding, we proceed to a research in which 142 Greek graduated students of secondary school were asked to complete a diagnostic test. The results showed that students have difficulty in connecting the microcosm with the macrocosm as well as in realizing the relation between the properties of a chemical compound or a material and the kinds of chemical bonding. Also these results demonstrated the necessity of the application of a more appropriate teaching method that it is based in the constructivism and the guided discovery learning that uses student-centered activities. These activities involve the student in the learning process rather than allow the student to passively gathe ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.74 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.