H αντιπαράθεση επιχειρημάτων στη διδασκαλία της φύσης των φυσικών επιστημών

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή αναζητά την απάντηση στα ακόλουθα ερευνητικά ερωτήματα: 1. Πώς η αντιπαράθεση επιχειρημάτων μπορεί να συμβάλει: α) στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών και ειδικότερα β) στη διδασκαλία της φύσης των φυσικών επιστημών; 2. Ποια χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει οπτικοακουστικό διδακτικό υλικό για να υποστηρίζει την αντιπαράθεση επιχειρημάτων; Στο πρώτο μέρος της διατριβής παρουσιάζεται μια ιστορική αναδρομή στο ρόλο που έχει διαδραματίσει η αντιπαράθεση επιχειρημάτων στην ανθρώπινη επικοινωνία, διερευνώνται τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής της ως διδακτικής πρακτικής σε διάφορα πεδία και παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των ερευνών σχετικά με τη συγκεκριμένη στρατηγική στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Παρουσιάζονται και τεκμηριώνονται οι προϋποθέσεις και οι περιορισμοί για την εφαρμογή της αντιπαράθεσης επιχειρημάτων και τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα των προγενέστερων ερευνών στο χώρο της διδακτικής των φυσικών επιστημών στα πλαίσια του γραμματισμού στις φυσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current PhD thesis focuses on the following research questions: 1. In which way may argumentation contribute to the teaching of science and about science (nature of science)? 2. What main characteristics audiovisual instructional material should carry in order to support argumentation the teaching of and about science (nature of science)? In the first part of this PhD thesis, a review on the role of argumentation in the evolution of human communication and social relations is presented focusing on the advantages of the implementation of argumentation as a teaching strategy and on the effect of the use of argumentation on science teaching and learning in science education and especially concerning research in the context of scientific literacy. Presenting the Greek case, this first part concludes with a complete proposal of using argumentation teaching scenarios in the classroom that support contemporary Greek science curricula. In the second part of the PhD thesis, the design, dev ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35754
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35754
ND
35754
Εναλλακτικός τίτλος
Argumentation in science education: teaching the nature of science (NOS)
Συγγραφέας
Τσαρσιώτου, Ζωή (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σέρογλου Φανή
Κουμαράς Παναγιώτης
Κολιόπουλος Δημήτριος
Αυγολούπης Σταύρος
Μαρκόπουλος Ιωάννης
Πλακίτση Αικατερίνη
Πολάτογλου Χαρίτων
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
η αντιπαράθεση επιχειρημάτων στη διδακτική των φυσικών επιστημών; Φύση των φυσικών επιστημών; Κλιματική αλλαγή; Σχεδιασμός οπτικοακουστικού διδακτικού υλικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
488 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)