Ο νομοθέτης ως παιδαγωγός στο έργο του Πλάτωνα

Περίληψη

Η διατριβή αυτή στόχο της έχει να παρουσιάσει τη στενή, σύμφωνα με την πλατωνική άποψη, σύνδεση ηθικής, παιδείας και πολιτικής και τον καίριο ρόλο των πολιτικών ταγών για την ανασυγκρότηση των κρατών τους μέσω του ενστερνισμού εκ μέρους τους αναλλοίωτων ηθικών αξιών και της μετάδοσής τους στους συμπολίτες τους με τη βοήθεια της παιδείας. Η εκπόνηση της διατριβής βασίστηκε στην προσεχτική μελέτη των πλατωνικών κειμένων, τη συγκριτική συνεξέταση ορισμένων σημείων τους με σχετικές θέσεις άλλων διανοουμένων της αρχαιότητας και την επιμελή αξιολογική σπουδή της εκτενέστατης, αναφορικά με τις πολιτικές και ηθικές απόψεις του Πλάτωνα, βιβλιογραφίας. Οι τελικές θέσεις μας προέκυψαν με επαγωγικό τρόπο και αναπτύσσονται με αιτιολογική ανάλυση των επιχειρημάτων στις οποίες βασίζονται, προκειμένου να φανεί η διαφορετικότητά τους σε σχέση με τις απόψεις άλλων μελετητών. Η διατριβή αποτελείται από τρία μέρη. Στο πρώτο εξ αυτών, που τιτλοφορείται «Νόμοι και άρχοντες στην πλατωνική σκέψη», παρουσιάζετ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this thesis is to present the close, according to the Platonic view, connection between ethics, education and politics and the crucial role of the governors on the reconstruction of their own states through the adoption by them unvarying values and the transmission of these values to their fellow citizens through education. The design of the thesis was based on careful study of Platonic texts, comparative co-examination of certain platonic points with relative positions of other intellectuals of antiquity and the thorough evaluative study of the extensive, relating to the political and ethical views of Plato, bibliography. Our final positions are obtained by inductive way and developed in causal analysis of the arguments underlying, in order to reflect their diversity in relation to views of other scholars. The thesis consists of three parts. The first of these, entitled “Laws and governors in Plato’s thought” occurs initially the importance of law, the impersonal ins ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18543
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18543
ND
18543
Εναλλακτικός τίτλος
The legislature as a tutor in the work of plato
Συγγραφέας
Πανοπούλου, Σοφία
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Φιλοσοφίας
Εξεταστική επιτροπή
Πολίτης Νικόλαος
Πελεγρίνης Θεοδόσιος
Δημητρακόπουλος Μιχαήλ
Καλογεράκος Ιωάννης
Βασιλάρος Γεώργιος
Μαραγιάννου-Δερμούση Ευαγγελία
Νικολαϊδου Βάνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Πλάτων; Νόμος; Πόλη, Βαικά στοιχεία της; Νομοθεσία, Απαρχές και σκοποί της; Άρχοντες; Διακυβέρνηση, Έργο της; Εκπαίδευση πλατωνική, Θεωρητική προσέγγισή της; Πλατωνική παιδαγωγία, Πρακτική διάσταση της; Θέση του ατόμου στη πόλη; Κοινωνικές σχέσεις; Τρόπος ζωής πολιτών και κυβερνητών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
476 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)