Ιστορικά πειράματα στην εκπαίδευση STEAM: διερευνώντας τη μεταστροφή των αντιλήψεων και των στάσεων των μαθητών απέναντι στην τεχνολογία

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει την επίδραση ενός διεπιστημονικού προγράμματος STEAM που υποστηρίζεται από τη μάθηση βάσει έργου (project-based learning), το οποίο παρείχε πλαισιωμένη ρητή και αναστοχαστική διδασκαλία διαφόρων πτυχών της Τεχνολογίας στις αντιλήψεις και τις στάσεις των μαθητών της έκτης τάξης για την τεχνολογία, όπως επίσης και να εξετάσει τη σχέση μεταξύ των απόψεων και των στάσεών τους. Για τον σκοπό αυτό, εφαρμόστηκε μια ειδική παρέμβαση, το περιεχόμενο της οποίας καθορίστηκε και σχεδιάστηκε από την ίδια την ερευνήτρια. Η πραγματοποίηση του προγράμματος έλαβε χώρα σε ένα δημοτικό σχολείο της Αθήνας και αφορούσε μια ομάδα μαθητών της έκτης τάξης που αποτελούταν από 100 μαθητές ηλικίας 11 έως 12 ετών, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο υποομάδες, η μία εκ των οποίων ήταν η πειραματική ομάδα και η άλλη η ομάδα ελέγχου. Οι αντιλήψεις και οι στάσεις των μαθητών αξιολογήθηκαν σε μορφή προ-(pre) και μετά- (post) χρησιμοποιώντας τα ερωτηματολόγια Technology Perception ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study was aimed to investigate the effect of an interdisciplinary STEAM program supported by Project-Based Learning that provided contextualized explicit and reflective instruction of different aspects of Technology on sixth grade students’ conceptions of and attitudes towards technology as well as examine the relationship between their views and attitudes. To this end, a special intervention was implemented, the content of which was determined and designed by the researcher herself. The enactment of the project took place in a primary school in Athens, Greece and involved a group of sixth grade student participants consisted of 100 students in the age range of 11 to 12 years, divided into two subgroups, one of which was the experimental group and the other was the control group. Students' conceptions and attitudes were assessed in a pre/post format using the Technology Perceptions and the PATT-SQ-SE questionnaires respectively, coupled with individual interviews before and at the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58455
ND
58455
Εναλλακτικός τίτλος
Historical experiments in STEAM education: exploring the shift in students' conceptions of and attitudes towards technology
Historische experimente im STEAM-Unterricht: Erkundung des Wandels in den Vorstellungen und Einstellungen der Schüler gegenüber der Technologie
Συγγραφέας
Ψωμά, Βασιλική (Πατρώνυμο: Στέφανος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Heering Peter
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Γαλάνη Αποστολία
Κουτρομάνος Γεώργιος
Κατσιαμπούρα Ιωάννα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική ➨ Οπτική
Λέξεις-κλειδιά
Αντιλήψεις για την τεχνολογία; Στάσεις απέναντι στην τεχνολογία; Φύση της τεχνολογίας; Παρέμβαση; Μάθηση με βάση το έργο; Διαδικασία σχεδιασμού μηχανικής; Πλαισιωμένη ρητή και αναστοχαστική διδασκαλία; Ιστορία της τεχνολογίας; Ιστορική αναπαραγωγή; Σκοτεινός θάλαμος; Φωτογραφική μηχανή; STEAM
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)