Τα ζητήματα της κοινωνικής δικαιοσύνης και της κοινωνικής αδικίας στα εγχειρίδια και στους φακέλους του μαθήματος των Θρησκευτικών Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν η μελέτη των ζητημάτων της κοινωνικής αδικίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης, της έκτασης και του τρόπου με τον οποίο παρουσιάζονται στα εγχειρίδια του 2010 και στους φακέλους του 2017 Γυμνασίου και γενικού Λυκείου του μαθήματος των Θρησκευτικών. Η επιλογή των ζητημάτων της κοινωνικής αδικίας και δικαιοσύνης συνδέεται με την κρισιμότητά τους για την ποιότητα των κοινωνικών σχέσεων, την ανάπτυξη της ιδιότητας του πολίτη και της ενεργής πολιτικής ζωής στην κοινωνία. Η επιλογή της ενασχόλησης με τα σχολικά βιβλία των Θρησκευτικών συνδέεται με τη σημασία που έχουν τα σχολικά εγχειρίδια για την οργάνωση της σχολικής γνώσης και υλοποίηση της σχολικής εκπαίδευσης. Στο πρώτο κεφάλαιο εξετάστηκε το ζήτημα της αδικίας και της δικαιοσύνης στα εγχειρίδια Θρησκευτικών Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου του 2010. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάστηκε το ζήτημα της αδικίας και της δικαιοσύνης στους φακέλους του μαθήματος Θρησκευτικών Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου. Στο τρίτο κεφάλαιο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the thesis was to study the issues of social injustice and social justice, the extent and the way in which they are presented in the 2010 textbooks and in the 2017 course files for the Religion course of the Gymnasium and General Lyceum. The choice of the issues of social injustice and justice is linked to their criticality for the quality of social relations, the development of citizenship and active political life in society. The choice of dealing with the Religious course textbooks is linked to the importance that school textbooks have for the organization of school knowledge and the implementation of school education. The first chapter examined the issue of injustice and justice in the 2010 Gymnasium and General Lyceum Religious course textbooks. The second chapter examined the issue of injustice and justice in the 2017 course files of the Religion course of the Gymnasium and General Lyceum. The third chapter concerns critical reflections on the Christian perception ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58300
ND
58300
Εναλλακτικός τίτλος
The issues of social justice and social injustice in the textbooks and course files for the Religion course of Gymnasium and General Lyceum
Συγγραφέας
Καραμήτρου, Χρυσάνθη (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παυλίδης Περικλής
Χαραλάμπους Δημήτριος
Γρόλλιος Γεώργιος
Λιάμπας Αναστάσιος
Μπονίδης Κυριάκος
Μπέτσας Ιωάννης
Ζμας Αριστοτέλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Δικαιοσύνη; Αδικία; Θρησκεία; Χριστιανισμός; Θρησκευτικά; Σχολικά εγχειρίδια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)