Καλλιεργώντας την ικανότητα των μαθητών να σκέφτονται συστημικά: μια διδακτική προσέγγιση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας
Περίληψη
Η παρούσα ερευνητική μελέτη αποτελεί μια προσπάθεια εισαγωγής της συστημικής σκέψης στο σχολείο, τόσο με τη μορφή μιας «βιώσιμης» εκπαιδευτικής πρακτικής, η οποία θα συστοιχείται με τις υπάρχουσες δομές και επιδιώξεις του σχολικού πλαισίου, όσο και με τη μορφή μιας νέας φιλοσοφίας μάθησης, η οποία θα έχει ως στόχο την ανανέωση και αλλαγή/βελτίωσή του. Ως εκ τούτου, αξιοποιεί τη μεθοδολογία της έρευνας-δράσης και επιχειρεί να μελετήσει τις συνθήκες υπό τις οποίες είναι δυνατή η εφαρμογή ενός προγράμματος συστημικής σκέψης σε μαθητές της γ’ γυμνασίου, καθώς και το βαθμό στον οποίο μπορεί να μεταβάλει τον τρόπο σκέψης τους και να βελτιώσει τις υπάρχουσες εκπαιδευτικές αντιλήψεις και πρακτικές. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ενθαρρυντικά προς την κατεύθυνση αυτή, μιας και καταδεικνύουν πως μετά την εφαρμογή του προγράμματος, οι μαθητές του δείγματος βελτίωσαν την κατανόηση και αντίληψή τους σχετικά με τον τρόπο που λειτουργούν τα συστήματα, ενώ ανέπτυξαν σε ένα βαθμό νέες συνήθειες αντ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Systems thinking has been emerged as a new educational paradigm over the last decades and is considered as a complimentary way to overcome the negative and unexpected effects that the current analytical thinking educational paradigm produces. Thus, the purpose of the current study is to explore whether and under which conditions a systems thinking course-intervention can be implemented within the current school structure. The designed intervention respects the emergent nature of learning and aspires to rejuvenate the current school teaching and learning practices and perceptions. For the study’s purpose to be fulfilled, an action-research methodology was deemed highly effective as it enables both the implementation of an educational intervention and the observation and understanding of the underpinning processes. The study’s findings are promising since students showed an improvement on their systems thinking abilities and became acquainted with new learning practices. Concomitantly, ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (8.75 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.