Διεθνή και ευρωπαϊκά μοντέλα ολικής ποιότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και εφαρμογή τους στην ένταξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας ερευνητικής μελέτης είναι ο συγκερασμός των κυριότερων αρχών και χαρακτηριστικών ποιότητας, όπως αυτά ανακύπτουν από τις διαφορετικές εννοιολογήσεις του όρου «ποιότητα στην εκπαίδευση», καθώς και από τις διαφορετικές επιδράσεις των κυρίαρχων μοντέλων της αναπηρίας στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για την παροχή ποιοτικής και ισότιμης εκπαίδευσης, που θα εξασφαλίζει την κοινωνική τους ένταξη. Ειδικότερα, επιχειρήθηκε η ανάδειξη και αλληλοσυσχέτιση των παραγόντων και κριτηρίων ποιότητας σχετικά με την εκπαίδευση και κοινωνική ένταξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτοί προκύπτουν από τις στάσεις των ερωτώμενων. Επιπλέον, εξετάστηκε η επίδραση μεταβλητών όπως η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο και τα χρόνια προϋπηρεσίας στην διαμόρφωση των απόψεων των ερωτώμενων. Διερευνήθηκαν επίσης οι απόψεις των συμμετεχόντων σχετικά την αναγκαιότητα, την ευελιξία, την ευκολία εφαρμογής, την ευρύτητα των μέσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study aims to bring together main principles and characteristics of quality, as they emerge from different conceptualizations of the term "quality in education", as well as from different effects of dominant models of disability on the education of students with disabilities and/or special educational needs, in order to provide quality and equitable education, which will ensure their social inclusion. In particular, an attempt was made to highlight and interrelate quality factors and criteria regarding education and social inclusion of students with disabilities and/or special educational needs, as they arise from the interviewees’ attitudes. In addition, the effect of variables such as age, educational level and years of service in the formation of the respondents' opinions was examined. Participants’ opinions regarding the necessity, flexibility, ease of application, breadth of means, completeness and effectiveness of two models, medical and social, as well as their sho ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58116
ND
58116
Εναλλακτικός τίτλος
International and european models of total quality in primary education and their application to the inclusion of vulnerable social groups
Συγγραφέας
Καραμπάση, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μαρκαντωνάτου Μαρία
Ναγόπουλος Νικόλαος
Γιαβρίμης Παναγιώτης
Κουρούτζας Χρήστος
Πουλημάς Μιχάλης
Παρασκευόπουλος Δημήτριος
Κορρές Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ποιότητα στην εκπαίδευση; Κοινωνική ένταξη; Ενταξιακή εκπαίδευση; Παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)