Βιοηθικός εγγραμματισμός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: σχεδιάζοντας το μάθημα της βιοηθικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Οι ραγδαίες εξελίξεις στην επιστήμη και την τεχνολογία, ειδικότερα στους τομείς των Βιοεπιστημών και της Βιοτεχνολογίας, γέννησαν ηθικά διλήμματα και έθεσαν ερωτήματα σχετικά με το όριο μεταξύ ατόμου και επιστήμης. Πλέον, το άτομο γίνεται αντιληπτό ως μέλος ενός ευρύτερου πλαισίου: υφίσταται και διαβιοί μεταξύ άλλων ατόμων, ενώ βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση, όχι μόνο με τους όμοιους του, αλλά και με όσα το περιβάλλουν, έμβια και άβια. Τη σύγχρονη αντίληψη για τη σχέση ανθρώπου – κόσμου, η οποία αποτυπώνεται στις Διακηρύξεις, Συμβάσεις και Κώδικες των παγκόσμιων οργανισμών, ενσωματώνει η Εκπαίδευση. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Εκπαίδευση, ως πρωταρχικός κοινωνικός θεσμός, καλείται να ενσωματώσει τις βιοηθικές αρχές και τη βιοηθική θεματολογία στα διδακτικά της αντικείμενα, από τις πρώτες κιόλας βαθμίδες της. Άρρηκτα συνδεδεμένη με έτερους θεσμούς που καθορίζουν τις ιεραρχημένες κοινωνίες, καλείται να αναθεωρήσει όσα πρέσβευε στο παρελθόν και να προσαρμοστεί στις ανάγκες του παρόντος. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The rapid developments in science and technology, especially in the fields of Life Sciences and Biotechnology, have given rise to ethical dilemmas and raised questions about the boundary between the individual and science. Now, the individual is perceived as a member of a wider context: he also exists as living among other individuals, while he is in constant interaction, not only with his peers but also with what surrounds him, living and non-living. Education incorporates the modern understanding of the relationship between man and the world, which is reflected in the Declarations, Conventions, and Codes of world organizations. Within this framework, Education, as a primary social institution, is called upon to incorporate bioethical principles and bioethical themes into its teaching subjects, from its very first levels. Inextricably linked to other institutions that define hierarchical societies, it is called upon to revise what it stood for in the past and adapt to the needs of the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58065
ND
58065
Εναλλακτικός τίτλος
Fostering bioethical literacy in primary education: designing the course of bioethics in primary education
Συγγραφέας
Μπαλατσού, Μαρία (Πατρώνυμο: Ευθύμιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου
Εξεταστική επιτροπή
Θεολόγου Κωνσταντίνος
Θωμαΐδου Λωρέτα
Κοζύρης Νεκτάριος
Αραμπατζής Γεώργιος
Κουτελιέρης Φραγκίσκος
Κουτούγκος Αριστοφάνης
Τζαννίνη Ευγενία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία ➨ Ηθική
Λέξεις-κλειδιά
Βιοηθική; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Βιοηθικός εγγραμματισμός; Ετερότητα; Άλλος; Σεβασμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)