Ο Σαίξπηρ ως όχημα για την πρωτοπορία: ρηξικέλευθες παραστάσεις έργων και διασκευών του στην Ελλάδα, 1927-2017

Περίληψη

Όπως είναι γνωστό τα έργα του Σαίξπηρ έχουν πολλαπλά μηνύματα. Για το λόγο αυτό και οι σκηνοθετικές προσεγγίσεις αποτελούν αντικείμενο μελέτης. Ιδιαίτερα από τον 20ο αιώνα και μετά, οι σκηνοθεσίες αρχίζουν να διαφοροποιούνται από τις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες της εποχής του συγγραφέα. Σε ένα πρώτο επίπεδο ανάλυσης, μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι υπάρχουν βασικές διαφορές από το αρχικό κείμενο: διαφορετικό ιστορικό πλαίσιο και διαφοροποιημένη αισθητική προσέγγιση που σχετίζεται με υπαρξιακά, πολιτικά και κοινωνικά μοτίβα τα οποία προβάλλουν την διαμάχη μεταξύ του δραματικού κειμένου και της παράστασης. Αυτό επιτυγχάνεται με τις σκηνοθετικές ερμηνευτικές επιλογές και τις δραματικές επεμβάσεις όπως η αφαίρεση κάποιων σκηνών, μετατόπιση, προσθήκες και πολλά άλλα.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

As it is well known Shakespeare’s work has an ad infinitum meaning. The multiple directorial interpretations are a case in point. Especially from the end of the 20th century and afterwards, they rather differ from the socio – political conditions of the author’s era. At a first level of analysis, we could observe that there are some basic differences from the original text: another historical context and contrasting aesthetics with existential, political and social patterns or otherwise a rivalry between the dramatic text and the performance. This is attained with interpretative choices and dramatic interventions such as cuts, scenes restructuring, additions and so on.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58001
ND
58001
Εναλλακτικός τίτλος
Shakespeare as a vehicle for the avant-garde: pioneering performances of his works and adaptations in Greece, 1927-2017
Συγγραφέας
Ματσαμάκης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Στυλιανός)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Θεατρικών, Κινηματογραφικών και Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Σειραγάκης Μανόλης
Πατσαλίδης Σάββας
Σαμπατακάκης Γεώργιος
Φουντουλάκης Ανδρέας
Πολυχρονάκης Δημήτρης
Κατσιγιάννης Αλέξανδρος
Γεωργοπούλου Ξένια
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Λέξεις-κλειδιά
Πρόσληψη; Ιστορία θεάτρου; Παραστάσεις; Προσαρμογές; Υποκριτική; Μοντέρνο θέατρο; Σκηνοθέτης - δημιουργός; Πρωτοπορία; Δραματικό κείμενο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)