Υπολογιστές και αρχαία ελληνική τεχνολογία: τεχνολογίες εμβύθισης και βιωματικοί εικονικοί κόσμοι για την κατανόηση και τη διάχυση του Μηχανισμού των Αντικυθήρων

Περίληψη

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας. Από την ανεύρεσή του μέχρι και σήμερα, η έρευνα για τις λειτουργίες και τη δομή του συνεχίζουν αδιάλειπτα. Το 2005, χάρη στη διεπιστημονική διεθνή συνεργασία παρήχθησαν νέες συλλογές δεδομένων, οι οποίες συνέβαλλαν στην αποκωδικοποίηση αρκετών από τα μυστικά του Μηχανισμού. Ωστόσο, η περιορισμένη πρόσβαση στις τομογραφίες για διάφορους λόγους, με σημαντικότερους αυτούς που βασίζονται στους περιορισμένους υπολογιστικούς πόρους και οικονομικούς για την προμήθεια εξειδικευμένων εμπορικών εφαρμογών για την ανάλυσή τους, τα διατήρησε πίσω από τις πόρτες εργαστηρίων. Από την άλλη πλευρά, τα τεχνολογικά επιτεύγματα στις εμβυθιστικές τεχνολογίες, όπως η εκτεταμένη πραγματικότητα, γίνονται πιο προσιτά. Η πρόοδος της δημιουργικής βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών και ο εκδημοκρατισμός των μηχανών παιχνιδιών έχουν δημιουργήσει νέες προκλήσεις σε διάφορους επιστημονικούς τομείς. Σε αυτό το πλαί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Antikythera Mechanism is the most typical example of ancient Greek technology. Since its discovery until today, research into its functions and structure has continued unabated. In 2005, thanks to interdisciplinary international cooperation, new data collections were produced, which contributed to the decoding of several of the Mechanism's secrets. However, limited access to Computed Tomography scans for various reasons, the most important ones being based on limited computational and financial resources to procure specialized commercial applications for their analysis, has kept them behind laboratory doors. On the other hand, technological advances in immersive technologies such as augmented reality are becoming more accessible. The progress of the creative industry of video games and the democratization of game engines have created new challenges in various scientific fields. In this context, we explored and mapped technological tools for open research and the democratization of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57938
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57938
ND
57938
Εναλλακτικός τίτλος
Computing and ancient greek technology: immersive technologies and storyliving virtual worlds for understanding and dissemination of the Antikythera Mechanism
Συγγραφέας
Αναστασοβίτης, Ελευθέριος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Πληροφορίας. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Ρουμελιώτης Μάνος
Ψάννης Κωνσταντίνος
Σουραβλάς Σταύρος
Ευσταθίου Κυριάκος
Μουσάς Ξενοφών
Τσογγάς Κωνσταντίνος
Φαχαντίδης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Γραφικά υπολογιστή και Σχεδιασμός με χρήση υπολογιστή
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Διάδραση ανθρώπου-υπολογιστή
Λέξεις-κλειδιά
Μηχανισμός Αντικυθήρων; Αρχαία ελληνική τεχνολογία; Εικονική πραγματικότητα; Εικονικό μουσείο; Τεχνολογίες εμβύθισης; Εικονικοί κόσμοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)