Εξέλιξη της κατανόησης των εννοιών της στοιχειομετρίας αντιδράσεων στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η στοιχειομετρία είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της θεμελίωσης της χημικής γνώσης και πρέπει να κατακτηθεί από την πρώτη κιόλας επαφή των μαθητών με τη χημεία. Στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν φαίνεται να υπάρχει σαφής σχεδιασμός για τη συστηματική παροχή και αξιολόγηση βασικών γνώσεων γύρω από τη στοιχειομετρία. Σκοπός της έρευνας είναι να αναλυθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη της σκέψης των μαθητών σχετικά με τις στοιχειομετρικές έννοιες. Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περιλαμβάνοντας σχολικές μονάδες από διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές και τύπους σχολείων. Πραγματοποιήθηκε με μια σειρά τριών ερωτηματολογίων, που δόθηκαν σε μαθητές της Β και Γ Λυκείου. Επεκτάθηκε σε χρονικό διάστημα τριών ετών, στο οποίο τα ερωτηματολόγια προβλέφθηκε να δοθούν χρονικά στις αρχές της Β Λυκείου, με την έννοια ενός διαγνωστικού μέσου διαπίστωσης του επιπέδου γνώσεων σχετικά με τη Χημεία. Στα τέλη της Β Λυκείου ώστε να φανεί η εμπέδωση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Stoichiometry is a fundamental cornerstone in the foundation of chemical knowledge and must be mastered from the very first encounter of students with chemistry. In the Greek educational system there seems to be no clear design for the systematic provision and assessment of basic knowledge about stoichiometry. The aim of this research is to analyse the factors that influence the development of students' thinking about stoichiometric concepts. This research was conducted in secondary schools, including school units from different geographical areas and school types. It was carried out with a series of three questionnaires given to students in the second and third grade. It was extended over a period of three years, in which the questionnaires were planned to be administered at the beginning of the second grade, in the sense of a diagnostic instrument for determining the level of knowledge about chemistry. At the end of the second grade to show the consolidation of the basic principles o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57924
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57924
ND
57924
Εναλλακτικός τίτλος
Reaction stoicheiometry concepts progression in secondary school students
Συγγραφέας
Παπαδόπουλος, Χρήστος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Ακρίβος Περικλής
Σιγάλας Μιχαήλ
Χατζηδημητρίου Αντώνιος
Γιαννακουδάκης Παναγιώτης
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Σαλίφογλου Αθανάσιος
Χαριστός Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΧημεία ➨ Χημεία, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Στοιχειομετρία; Χημικές αντιδράσεις; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Παρανοήσεις; Αναλογίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)