Ανάλυση μαθησιακών δεδομένων στην εκπαίδευση

Περίληψη

Ευρύτερο αντικείμενο της παρούσας διδακτορικής διατριβής αποτελεί η διερεύνηση της ηθικής αξιοποίησης, του μαθησιακού αντίκτυπου και της υιοθέτησης της Ανάλυσης Μαθησιακών Δεδομένων/Μαθησιακής Αναλυτικής (ΜΑ) στην Εκπαίδευση. Η ΜΑ είναι μία καινοτόμα διεπιστημονική διδακτική τεχνική, η οποία συλλέγει, αναλύει και οπτικοποιεί μεγάλα μαθησιακά δεδομένα με στόχο τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας διδασκαλίας και μάθησης. Επιμέρους στόχοι της διατριβής είναι οι εξής: α) η επισκόπηση και κριτική ανάλυση της υφιστάμενης γνώσης, β) η εισήγηση νέας θεωρητικής προσέγγισης στο υπό διερεύνηση γνωστικό πεδίο της ΜΑ, γ) η εκπόνηση εμπειρικών ερευνητικών μελετών και δ) η ερμηνεία του ζητήματος της υιοθέτησης της ΜΑ. Αρκετές έρευνες αναφέρουν ότι η ΜΑ έχει θετικά αποτελέσματα στην επίδοση των εκπαιδευόμενων. Ωστόσο, άλλες υποστηρίζουν ότι δεν είναι τεκμηριωμένη η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η βελτίωση της μάθησης ενώ ισχυρίζονται ότι η τεχνολογία (ΜΑ) από μόνη της δεν αρκεί για να αλλάξει τον τρόπο διδασκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The broader scope of this PhD thesis is to investigate the ethical utilization, learning impact, and adoption of Learning Analytics (LA) in Education. LA is an innovative interdisciplinary teaching technique that collects, analyzes, and visualizes big learning data to optimize the teaching and learning process. Subobjectives of the thesis are as follows: a) to review and critically analyze existing knowledge, b) to propose a new theoretical approach to the investigated knowledge field of LA, c) to conduct empirical research studies and d) to interpret the issue of the LA adoption. Several studies report that LA has positive effects on learners' performance. However, others argue that there is no evidence of skills development and learning improvement claiming that technology (LA) alone is not sufficient to change the way of teaching and lead to significant learning outcomes. They state that more research is needed to identify good practices and instructional design models that will sup ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57915
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57915
ND
57915
Εναλλακτικός τίτλος
Learning analytics in education
Συγγραφέας
Τζήμας, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Δημητριάδης Σταύρος
Παπαδόπουλος Απόστολος
Τσιάτσος Θρασύβουλος-Κωνσταντίνος
Σατρατζέμη Μάγια
Σάμψων Δημήτριος
Δημητριάδης–Δαμούλης Ιωάννης
Κατσάνος Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Διεπιστημονικές εφαρμογές επιστήμης ηλεκτρονικών υπολογιστών
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Τεχνητή νοημοσύνη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ανάλυση μαθησιακών δεδομένων; Ηθική; Εκπαιδευτικός σχεδιασμός; Στρατηγικές καθοδήγησης διδασκαλίας; Κ-12 και τριτοβάθμια εκπαίδευση; Διαμεσολάβηση; Συν-σχεδίαση; Υιοθέτηση μαθησιακής αναλυτικής; Αντιλήψεις εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων; Συμμετοχική σχεδίαση; Ανθρωποκεντρική σχεδίαση; Εφαρμοστικότητα; Μικτές μέθοδοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)