H επίδραση της ενσυναίσθησης, της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ενσυνειδητότητας στην ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας παρέμβασης θετικής ψυχολογίας

Περίληψη

H Θετική Ψυχολογία αποτελεί έναν σχετικά νέο κλάδο της επιστήμης της ψυχολογίας. Η ψυχολογία απομακρύνεται από τη μονοδιάστατη επικέντρωση της στη θεραπεία της ψυχικής νόσου και στρέφεται στην ανάπτυξη του ατόμου και στην ενδυνάμωση των θετικών διαστάσεών του. Στα θετικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων συγκαταλέγεται η ψυχική ανθεκτικότητα. Η ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των ερευνητών τα τελευταία χρόνια. Αν και οι ερευνητές έχουν ασχοληθεί με την ψυχική ανθεκτικότητα και τους παράγοντες κινδύνου και ενίσχυσής της στους εκπαιδευτικούς, τα ευρήματα είναι περιορισμένα ως προς την ανάπτυξη παρεμβάσεων ενδυνάμωσης της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στoν σχεδιασμό, στην εφαρμογή και στη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μιας διαδικτυακής παρέμβασης Θετικής Ψυχολογίας για την ενίσχυση της ενσυναίσθησης, της συναισθηματικής νοημοσύνης, της ενσυνειδητότητας και της ψυχικής ανθεκτικότητας σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Positive Psychology is a relatively new field of Psychology. There is a growing recognition within the field that psychological treatment should not be the sole focus of mental health services, but rather that there is a need to develop and empower individuals to enhance their positive characteristics. Resilience is included in the positive characteristics and research has shown that teachers' resilience is worthy of further investigation. Despite this, there is still a paucity of research exploring the risk and enhancement factors associated with teachers' resilience, and there is a need for further research to develop effective interventions in order to enhance teachers' resilience. The present research aims to design, implement and investigate the effectiveness of an online Positive Psychology intervention that focuses on enhancing empathy, emotional intelligence, mindfulness and resilience in primary school teachers. The sample included 305 primary school teachers (247 female and 5 ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2024)
DOI
10.12681/eadd/57824
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57824
ND
57824
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of empathy, emotional intelligence and mindfulness on primary school teachers' resilience: design, implementation and evaluation of a positive psychology intervention
Συγγραφέας
Τσάλτα, Θεοδώρα-Εμμανουέλα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπρούζος Ανδρέας
Κούτρας Βασίλειος
Βασιλόπουλος Στέφανος
Εμβαλωτής Αναστάσιος
Μισαηλίδη Πλουσία
Δημητρίου Λουκία
Αντωνιάδου Ναυσικά
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Θετική ψυχολογία; Ενσυναίσθηση; Συναισθηματική νοημοσύνη; Ενσυνειδητότητα; Ψυχική ανθεκτικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.