Καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής για την προαγωγή της ενεργού πολιτειότητας: διδακτικές προσεγγίσεις στο δημοτικό σχολείο
Περίληψη
Η παρούσα εργασία διεξήχθη με σκοπό τη διερεύνηση της επίδρασης ενός εκπαιδευτικού προγράμματος στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής και την προαγωγή της ενεργού πολιτειότητας μαθητριών και μαθητών της Ε΄ Δημοτικού στο πλαίσιο του γνωστικού αντικειμένου της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής. Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης κατασκευάστηκε νέο ερευνητικό εργαλείο, η «Κλίμακα Μέτρησης Δεξιοτήτων Ζωής στη σχολική τάξη» και πραγματοποιήθηκε έλεγχος της εγκυρότητάς του. Ακόμη, σχεδιάστηκε το πρόγραμμα παρέμβασης «Νιώθω - Σκέφτομαι – Ενεργώ» και υλοποιήθηκε έρευνα μεικτών μεθόδων για τη συλλογή δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων. Η παρούσα έρευνα διεξήχθη σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, το σχολικό έτος 2021-22, κατά την οποία μαθητές και εκπαιδευτικοί αντιμετώπιζαν τις πολλαπλές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19. Κατά την οιωνεί πειραματική διαδικασία, οι συμμετέχοντες μαθητές Ε΄ Δημοτικού, σαράντα έξι στον αριθμό, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, στην πειραματική και στην ομάδα ελέγχου. Οι ερευνητικ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study aimed to investigate the effect of an educational program in the cultivation of life skills and active citizenship of fifth-grade primary school students in the context of Social and Political Education. During this study, a new research tool, the "Life Skills Measurement Scale in the Classroom," was developed, and its validity was tested. Additionally, the intervention program "I Feel - I Think - I Act" was designed, and a mixed-method research approach was used to collect data and draw conclusions. The present research was conducted during a particularly challenging period, the school year 2021-22, during which students and educators were facing the multiple impacts of the COVID-19 pandemic. During the experimental process, the forty-six participating fifth-grade students were divided into two groups, the experimental and the control group. The research techniques used included the "Classroom Life Measure" (CLM) and the "Life Skills Measurement Scale in the Classroo ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
(μέχρι και: 12/2024)
|
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.