O οπτικός γραμματισμός ως παιδαγωγικό μέσο επικοινωνίας: ο ρόλος του στη διδασκαλία της γλώσσας στο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Από τα τέλη του 20ου αιώνα, οι μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές, οι τεχνολογικές καινοτομίες, καθώς και η πολυπολιτισμικότητα έχουν επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο που οι άνθρωποι επικοινωνούν και μεταδίδουν πληροφορίες. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, το οποίο εξελίσσεται συνεχώς, οι παραδοσιακές μορφές επικοινωνίας, όπως ο γραπτός και ο προφορικός λόγος, δεν αρκούν πλέον. Αντίθετα, η πολυτροπικότητα, η οποία συνδυάζει διαφορετικούς τρόπους έκφρασης, όπως ο λόγος, η εικόνα, ο ήχος κ.ά., αποτελεί θεμελιώδη παράγοντα για την παραγωγή και κατανόηση νοημάτων στη σύγχρονη επικοινωνία. Στην εκπαίδευση, η πολυτροπικότητα και οι πολυγραμματισμοί δημιουργούν νέες προκλήσεις και απαιτήσεις, καθιστώντας αναγκαία την κατανόηση και την παραγωγή πολυτροπικών κειμένων. Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές/τριες χρειάζεται να αναπτύξουν δεξιότητες για την ανάλυση διαφόρων ειδών κειμένων και για την επικοινωνία σε ποικίλα κοινωνικά πλαίσια. Ως εκ τούτου, οδηγούμαστε σε έναν διευρυμένο ορισμό τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Since the late 20th century, major economic and social changes, technological innovations, and multiculturalism have significantly affected the way people communicate and transmit information. In this ever-evolving environment, traditional forms of communication, such as written and spoken language, are no longer sufficient. On the contrary, multimodality, which combines different modes of expression, such as speech, image, sound, etc., is a fundamental factor for the production and understanding of meanings in modern communication. In education, multimodality and multi literacies create new challenges and demands, necessitating the understanding and production of multimodal texts. Both, teachers and students, need to develop skills for analyzing different kinds of texts and communicating in different social contexts. We are, therefore, led to an expanded definition of literacy, which includes the ability to communicate effectively in multimodal situations. The image, as a learning too ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57686
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57686
ND
57686
Εναλλακτικός τίτλος
Visual literacy as an educational mean of communication: its role in the teaching of language in primary school
Συγγραφέας
Παυλίδου, Καλλιόπη (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Κόνσολας Εμμανουήλ
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Κλαδάκη Μαρία
Σταμάτης Παναγιώτης
Κοντάκος Αναστάσιος
Μίσιου Μαριάννα
Μιχάλης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Πολυτροπικότητα; Οπτικός γραμματισμός; Εικόνα; Επικοινωνία; Σχολικό εγχειρίδιο; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)