Αλληλεπίδραση ανθρώπου ρομπότ: ο ρόλος των ανθρωποειδών ρομπότ στη διαδικασία της μάθησης και τα γνωστικά έργα

Περίληψη

Η χρήση των ρομπότ κοινωνικής αρωγής (ΡΚΑ) αυξάνεται διαρκώς και ποικίλει σε εφαρμογές. Μια από τις πιο διαδεδομένες χρήσεις είναι στον τομέα της εκπαίδευσης όπου αξιοποιώντας συγκεκριμένα τους χαρακτηριστικά όπως είναι η ικανότητα να εκφέρουν λόγο, και να επιδείξουν κοινωνική συμπεριφορά καθιστά τα ΡΚΑ να δρουν ως εκπαιδευτικοί ή ακόμα και βοηθοί εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο. Στη διεθνή βιβλιογραφία παρουσιάζονται αντικρουόμενα αποτελέσματα ερευνών σχετικά με την απόδοση τους. Παράλληλα παρότι παρουσιάζονται αρκετά από τα χαρακτηριστικά τους που τα καθιστούν επιτυχή στην παράδοση εκπαιδευτικού υλικού, ακόμα δε γνωρίζουμε ποια είναι εκείνα που όταν επιδεικνύονται από τα ΡΚΑ κατά τη διάρκεια μιας παιδαγωγικής δράσης ενισχύουν τη μάθηση και αυξάνουν την ευχαρίστηση των μαθητευόμενων. Η παρούσα διδακτορική διατριβή εκπονήθηκε με σκοπό να ερευνηθούν τα χαρακτηριστικά των ανθρωποειδών ρομπότ που συμβάλλουν στην απόκτηση γνώσεων, την ευχάρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The use of socially assistive robots (SAR) is constantly increasing and diversifying in applications. One of the most widespread uses is in the field of education, where leveraging specific characteristics such as speech ability and displaying social behavior allows SAR to act as educators or even teaching assistants across all educational levels from kindergarten to university. The international literature presents conflicting research results regarding their performance. Additionally, although many of their characteristics that make them successful in delivering educational material are highlighted, we still do not know which ones, when demonstrated by SAR during an educational activity, enhance learning and increase learners' enjoyment.This doctoral dissertation was conducted to investigate the characteristics of humanoid robots that contribute to knowledge acquisition, enjoyable engagement, and the desire to continue interacting with them in individuals attending a lecture with one ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57123
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57123
ND
57123
Εναλλακτικός τίτλος
Human-robot interaction: the role of humanoid robots in learning process and cognitive tasks
Συγγραφέας
Βελέντζα, Άννα-Μαρία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας . Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Φαχαντίδης Νικόλαος
Ζαφειρόπουλος Κωνσταντίνος
Οικονόμου Ηλίας
Κουστριάβα Ελένη
Ξυνόγαλος Στυλιανός
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Χατζηλεοντιάδου Σοφία
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες ➨ Μηχανική και Τεχνολογίες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ρομπότ κοινωνικής αρωγής; Ανθρωποειδή ρομπότ; ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ; Ευχάριστη Διδασκαλία; Αλληλεπίδραση ανθρώπου-ρομπότ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.