Διεπιστημονική παραμετροποίηση και βελτιστοποίηση καινοτομικών αρχιτεκτονικών σε αεροσκάφη και συστήματα πρόωσης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά τον προκαταρκτικό σχεδιασμό καινοτομικών αρχιτεκτονικών αεροσκαφών και συστημάτων πρόωσης σε ένα διεπιστημονικό πλαίσιο μεικτής πιστότητας, με στόχο τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του τομέα των αερομεταφορών, όπως αυτή υπαγορεύεται από τα στρατηγικά σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Το υπολογιστικό πλαίσιο που αναπτύχθηκε βασίζεται στη μοντελοποίηση, με χρήση μοντέλων πολλαπλής πιστότητας, ξεκινώντας από μηδενικά και μονοδιάστατα μοντέλα που αφορούν τη διαστασιολόγηση του αεροσκάφους, την τοποθέτηση των εξαρτημάτων σε αυτό, τον υπολογισμό της ευστάθειάς του, τη διαστασιολόγηση του συστήματος πρόωσης, την αξιολόγηση του κύκλου ζωής και του άμεσου λειτουργικού κόστους, στοχεύοντας στη διερεύνηση του σχεδιαστικού χώρου των διαφόρων αρχιτεκτονικών υβριδικής ηλεκτρικής πρόωσης. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται επικυρωμένα μοντέλα προσομοίωσης υπολογιστικής ρευστομηχανικής υψηλής πιστότητας, για την αξιολόγηση της εξωτερικής ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis investigates the conceptual and preliminary design of novel aircraft and propulsion systems architectures within a mixed-fidelity, multidisciplinary framework, aiming to reduce the environmental impact of the aviation sector, as dictated by the European Union’s strategic plans for climate neutrality by 2050. The developed framework is based on multi-fidelity modelling, starting from zero- and one-dimensional computational models around aircraft sizing, components’ positioning, aircraft stability, powertrain sizing, life cycle assessment, and direct operating costs evaluation, aiming to explore the design space of various hybrid electric propulsion architectures. Additionally, validated high-fidelity computational fluid dynamics simulation models are used to evaluate the aircraft’s external aerodynamics, the filling process of a novel liquid hydrogen fuel tank, and the mass transfer phenomena of volatile organic compounds in aircraft cabins. Finally, the structural modelling ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56917
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56917
ND
56917
Εναλλακτικός τίτλος
Multidisciplinary parametrization and optimization of novel aircraft and propulsion architectures
Συγγραφέας
Νασούλης, Χρήστος (Πατρώνυμο: Πέτρος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών
Εξεταστική επιτροπή
Κάλφας Ανέστης
Hany Moustapha
Τομπουλίδης Ανανίας
Υάκινθος Κυριάκος
Βλάχος Δημήτριος
Παναγιώτου Περικλής
Κυπριανίδης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Αεροδιαστημική μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Υβριδική-ηλεκτρική πρόωση; Ανάλυση κύκλου ζωής αεροσκάφους; Υπολογισμός άμεσου λειτουργικού κόστους; Διεπιστημονικό πλαίσιο σχεδιασμού αεροσκαφών; Μοντελοποίηση υψηλής πιστότητας σε αεροσκάφη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.