Μεθοδολογίες για την ανάλυση της βιωσιμότητας στις θαλάσσιες μεταφορές

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή προτείνει ορισμούς και παρουσιάζει νέες μεθοδολογίες, αλγόριθμους, λογισμικό και αποτελέσματα σχετικά με την αποτύπωση και ανάλυση των συνολικών επιπτώσεων των πλοίων στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. Επιθυμία του συγγραφέα είναι να συμβάλει στην βελτίωση της κατανόησης για τις ολιστικές επιπτώσεις του κύκλου ζωής των πλοίων, η οποία προκύπτει από την γενική κοινωνική απαίτηση για αποτελεσματικές αλλά ταυτόχρονα βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές. Η διατριβή προτείνει ένα νέο ορισμό για το «βιώσιμο σύστημα θαλάσσιων μεταφορών», ο οποίος συνοδεύεται από τρεις βασικές αρχές (προσβασιμότητα, περιορισμοί φυσικών πόρων και ισότητα), τις οποίες ένα τέτοιο σύστημα θα πρέπει να ικανοποιεί. Συνδέοντας το βιώσιμο σύστημα με την προσέγγιση της ανάλυσης κύκλου ζωής (Life Cycle Thinking), προτείνεται στη συνέχεια ένα νέο πλαίσιο αποτύπωσης για τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που επιδρούν στον κύκλο ζωής των πλοίων. Το πλαίσιο αυτό ακολουθεί τις βασικές αρχές διεθνών πρότυπω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis launces a definition for what means a sustainable maritime transport system and links this definition with three essential principles that this system has to observe (efficient accessibility, resources constrains, and equity). The aim is to contribute in the discussion for redefining the sustainability concept for the maritime transport sector, by following the initial notion of this concept. The definition was compared to other similar definitions that were launched later (two years after the publication of the author’s work in the field), by IMO and other industry initiatives. A new Ship Life Cycle Framework was developed in this thesis, which observes the principles of the Life Cycle Assessment method together with a software that can handle these calculations for different ships and various operating profiles. Ship LCA is timeconsuming and needs a large amount of input data in order to be effective. Shipbuilding and ship recycling have pointed out as the weakest areas i ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45702
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45702
ND
45702
Εναλλακτικός τίτλος
Methodologies for assessing sustainability in maritime transport
Συγγραφέας
Χατζηνικολάου, Στέφανος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών
Εξεταστική επιτροπή
Βεντίκος Νικόλαος
Ψαραύτης Χαρίλαος
Λυρίδης Δημήτριος
Αραβώσης Κωνσταντίνος
Καϊκτσής Λάμπρος
Κυρτάτος Νικόλαος
Τζαννάτος Ερνέστος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Βιωσιμότητα θαλάσσιων μεταφορών; Αέριες εκπομπές πλοίων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
280 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)