Ιδέες και διαδικασίες μάθησης φοιτητών/τριων φυσικών επιστημών για τις εξαρτώμενες από το μέγεθος οπτικές ιδιότητες νανοϋλικών

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στην εισαγωγή του πεδίου της νανοεπιστήμης και νανοτεχνολογίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και πιο συγκεκριμένα στην εισαγωγή των εξαρτώμενων από το μέγεθος οπτικών ιδιοτήτων των νανοϋλικών. Στην διατριβή αυτή έγινε διερεύνηση των ιδεών και διαδικασιών μάθησης που ακολουθούνται από φοιτητές/τριες φυσικών επιστημών για αυτές τις ιδιότητες, μέσω της εφαρμογής ενός διδακτικού πειράματος. Επίσης, καθώς κάθε διαδικασία μάθησης αποτελείται από βήματα μάθησης από τα οποία περνάν οι φοιτητές/τριες κατά τη διάρκεια της, η διατριβή αυτή διερευνά τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τις μετατοπίσεις μεταξύ αυτών των βημάτων. Αυτοί οι παράγοντες ήταν οι ανατροφοδοτήσεις που δέχτηκαν οι φοιτητές/τριες κατά τη διάρκεια του διδακτικού πειράματος, καθώς και τα χαρακτηριστικά των δραστηριοτήτων με τις οποίες αλληλοεπίδρασαν. Στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας αρχικά καθορίστηκαν δύο θεμελιώδεις ιδέες για τις οπτικές ιδιότητες που εξαρτώνται από το μέγεθος, βάσει τω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis focuses on the introduction of the field of nanotechnology in tertiary education, and more specifically on the introduction of size-dependent optical properties of nanomaterials. This thesis investigated the ideas and learning processes followed by science students about these properties through the implementation of a teaching experiment. Also, as each learning process consists of stages of ideas that students go through it, this thesis investigates the factors that can influence the transitions between these stages. These factors were the inputs that students received during the teaching experiment and the characteristics of the activities with which they interacted. In this research, two fundamental concepts about size-dependent optical properties were first established, on the basis of which a teaching experiment was structured. This was initially piloted with 8 students from the departments of Chemistry and Biology, divided into groups of two. The purpose of this pilot ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56790
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56790
ND
56790
Εναλλακτικός τίτλος
Ideas and learning processes of natural sciences undergraduate students for the size dependent optical properties of nanomaterials
Συγγραφέας
Μεταξάς, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Παυλίδης Ιωάννης
Σταύρου Δημήτριος
Χανιωτάκης Νικόλαος
Κανακίδου Μαρία
Μιχαηλίδη Αικατερίνη-Αιμιλία
Εμβαλωτής Αναστάσιος
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική χημείας; Διαδικασίες μάθησης; Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)