Διερεύνηση των πρακτικών εκπαιδευτικού προγραμματισμού και υποστήριξη της επαγγελματικής μάθησης των νηπιαγωγών

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η διερεύνηση των πρακτικών εκπαιδευτικού προγραμματισμού στην προσχολική εκπαίδευση αλλά και η μελέτη της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών και της διαδικασίας υποστήριξης της επαγγελματικής μάθησης των εκπαιδευτικών στη διερεύνηση, τον προβληματισμό και την τεκμηρίωση ενός σχεδίου δράσης ως προϋπόθεσης ενός συμμετοχικού προγραμματισμού. Η συγκεκριμένη έρευνα υιοθετεί τη μεθοδολογία της συνεργατικής έρευνας-δράσης, με δεκαπέντε νηπιαγωγούς, που διήρκεσε ένα χρόνο και συμπεριέλαβε ατομικές συνεντεύξεις με τις νηπιαγωγούς στην αρχή και το τέλος της έρευνας-δράσης, ανάλυση αρχείου πρότερων προγραμματισμών των σχολείων τους, ατομικές και ομαδικές συναντήσεις, ανάλυση της νοηματοδότησης και επανεξέτασης των ζητημάτων τους στο πεδίο του προγραμματισμού και μελέτη της αξιολόγησης του σχεδιασμού των δράσεων τους. Αξιοποιήθηκε η θεματική ανάλυση τόσο για να καταγραφεί το αρχικό προφίλ των συμμετεχουσών στην έρευνα κατά την έναρξη της έρευνας-δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is to investigate educational planning practices in preschool education, but also to study the effectiveness of the strategies and processes to support teachers in exploring, reflecting, and documenting an action plan as a prerequisite for participatory planning in order to improve practices during the professional learning process. The particular research utilizes data from a participatory action research, with fifteen early childhood (EC) teachers that lasted one year and included individual interviews with EC teachers at the beginning and end of the research, file analysis of previous school planning, group meetings, analysis of the meaning and reconsideration of their issues, study of their actions plans. As an analytical approach we adopted the thematic analysis process. Thematic analysis was used both to demonstrate the initial profile of the survey participants at the beginning of the action research and the changes in the beliefs and practices of kinder ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56736
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56736
ND
56736
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of educational planning practices in preschool education and support professional learning of early childhood teachers
Συγγραφέας
Βέλκου, Κυριακή (Πατρώνυμο: Φώτιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Αυγητίδου Σοφία
Ιορδανίδης Γεώργιος
Πλιόγκου Βασιλική
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Κατσαρού Ελένη
Θωίδης Ιωάννης
Τζιφόπουλος Μενέλαος
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
 (μέχρι και: 6/2026)
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου; Προσχολική εκπαίδευση; Συνεργατική έρευνα–δράση; Επαγγελματική μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.