Η υπολογιστική σκέψη ως γνωστική κατασκευή: γνωστικές συσχετίσεις, αξιολόγηση και σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων σπουδών

Περίληψη

Η υπολογιστική σκέψη (ΥΣ) έχει χαρακτηριστεί ως μια θεμελιώδης δεξιότητα του 21ου αιώνα, συγκρίσιμη με τον γραπτό και τον αριθμητικό γραμματισμό. Ως μια γνωστική ικανότητα που διέπει τις δεξιότητες προγραμματισμού και κωδικοποίησης, η ΥΣ έχει προταθεί να προωθείται από νωρίς στην εκπαίδευση. Κατά συνέπεια, την τελευταία δεκαετία έχει αφιερωθεί σημαντική ερευνητική προσπάθεια στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη της ΥΣ, ενσωματωμένων σε τυπικά και άτυπα εκπαιδευτικά πλαίσια. Ωστόσο, παρά τις διάφορες έρευνες σχετικά με την ΥΣ, ο ορισμός της και οι αντίστοιχες προσεγγίσεις αξιολόγησης βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα. Κατά συνέπεια, η έλλειψη ενός ομόφωνου ορισμού της ΥΣ και τα περιορισμένα επικυρωμένα εργαλεία αξιολόγησης για τη μέτρηση της περιορίζουν την εμπειρική αξιολόγηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού υλικού. Η παρούσα διατριβή έχει ως στόχο να διερευνήσει την ΥΣ ως γνωστική κατασκευή και να παράσχει έναν τεκμηριωμένο ορισμό της, εστιάζοντας στον υποερευνημένο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Computational thinking (CT) has been coined a fundamental 21st skill comparable to literacy and numeracy. As a cognitive ability underlying programming and coding skills, CT has been suggested to be fostered early on in education. Accordingly, the last decade significant research effort has been devoted to developing educational activities for CT, integrated into formal and informal educational settings. However, despite the various research on CT, its definition and the respective assessment approaches are still in their infancy. Consequently, the lack of a consensus definition of CT and the limited validated assessment tools for measuring CT restrain the empirical evaluation of the proposed educational materials. This thesis aims to investigate CT as a cognitive construct and provide an evidence-based definition for it, focusing on the underinvestigated population of elementary school children. To achieve this, first, a review of the literature was conducted to identify concrete CT c ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Computational Thinking (CT) Computational Thinking (CT) [Informatisches Denken] ist eine essentielle Fähigkeit des 21. Jahrhunderts, die von Ihrer gesellschaftlichen Bedeutung mit Lesen, Schreiben und Rechnen vergleichbar ist. Diese kognitive Fähigkeit bildet eine Grundlage für Programmier- und Kodierfähigkeiten. Damit ist sie heutzutage zentral für die Ausübung vieler Berufe. Aufgrund dessen gibt es Bestrebungen, CT frühzeitig während der Schulbildung zu fördern. Dementsprechend wurden in den letzten zehn Jahren erhebliche Anstrengungen unternommen, um Bildungsaktivitäten für CT zu entwickeln, die in formelle und informelle Bildungssituationen integriert werden können. Trotz der verschiedenen Forschungen zu CT stecken seine Definition und die entsprechenden Bewertungsansätze noch in den Kinderschuhen. Das Fehlen einer einheitlichen Definition sowie die nur begrenzt validierten Bewertungsinstrumente zur Messung von CT schränken die empirische Evaluation der vorgeschlagenen Lehrmaterial ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55877
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55877
ND
55877
Εναλλακτικός τίτλος
Computational thinking as a cognitive construct: cognitive correlates, assessment & curriculum design
Συγγραφέας
Τσαράβα, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Eberhard-Karls-Universität Tübingen. Juristischen Fakultät
Εξεταστική επιτροπή
Trautwein Ulrich
Moeller Korbinian
Butz Martin
Leuthold Hartmut
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Επιστήμη ηλεκτρονικών υπολογιστών και Πληροφορική, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Υπολογιστική σκέψη; Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι; Εκπαιδευτικά επιτραπέζια παιχνίδια; Γνωστικές δεξιότητες; Αξιολόγηση της υπολογιστικής σκέψης; Εκπαιδευτικά προγράμματα πληροφορικής; Διδακτική της πληροφορικής
Χώρα
Γερμανία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)