Το εθνογραφικό στοιχείο στην σύγχρονη δημιουργική φωτογραφία

Περίληψη

Πρωταρχική επιδίωξη της παρούσας διατριβής είναι να ερευνήσει τα θέματα που προκύπτουν από τη χρήση εθνογραφικά προσανατολισμένων διαδικασιών και μεθόδων έρευνας στη σύγχρονη καλλιτεχνική πράξη που σχετίζεται με το μέσο της φωτογραφίας. Στα κεφάλαια που ακολουθούν αναλύονται οι σύγχρονοι προβληματισμοί που αφορούν τον κλάδο της εθνογραφίας και εξετάζονται τα πεδία όπου εθνογραφία και τέχνη συνυπάρχουν. Επίκεντρο της ανάλυσης αποτελεί η νοητή γραμμή που διαχωρίζει την εθνογραφία και τις οπτικές τέχνες. Ένα μέσο όπως η φωτογραφία ή το φιλμ, δεν μπορεί να είναι αντικειμενικό ή επιστημονικό, εφόσον κάποιος το «χειρίζεται», το δε αποτέλεσμα είναι πολιτισμός που «γράφεται» από τη μοναδική, υποκειμενική ματιά του δημιουργού. Οι τρόποι σκέψης των καλλιτεχνών -ομοίως και των φωτογράφων- για την τέχνη είναι ποικίλοι και η έμπνευσή τους προέρχεται, μεταξύ άλλων, και από ένα εύρος επιστημονικών κλάδων. Σύμφωνα με τον James Clifford, η εθνογραφία «είναι απλώς διαφορετικοί τρόποι για να σκεφτούμε κα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The first aim of this research is to investigate the issues arising from the use of ethnography-orientated processes and research methods in contemporary artistic practice related with photographic images and especially creative photography. The thesis engages with the recent debates on ethnography and try to examine the fragile area where ethnography and art coincides. My view concentrates in the thinning of the line between these two interdisciplinary topics: ethnography and visual art. According to James Clifford, ethnography is “simply diverse ways of thinking and writing about culture from a stand point of a participant observation.” Could therefore an artistic medium when using ethnographic methods (observation, inquiring, or archives), provide us with an equally rich experience in terms of quality and depth of communication and understanding with the anthropologists’ one? The debate in discussion here is that even if creative photography is not a neutral or scientific medium, i ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20710
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20710
ND
20710
Εναλλακτικός τίτλος
The ethnographic element in contemporary creative photography
Συγγραφέας
Καμινάρη, Μέλιννα-Ζωή (Πατρώνυμο: Ριχάρδος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Σκαρπέλος Ιωάννης
Φουντουλάκη-Αναστασάκη Ευτυχία
Τσακαρέστου Παναγιώτα
Ποταμιάνος Δημήτριος
Ανδρεάδης Ιωάννης
Δημηρούλης Δημήτριος
Πασχαλίδης Γρηγόριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Εθνογραφία, Οπτική; Δημιουργική φωτογραφία; Οπτικές μέθοδοι; Σύγχρονη τέχνη; Αρχαιολογικοί χώροι; Ντοκουμέντα; Οπτικός πολιτισμός; μεταίχμιο; Ανθρωπολογία, Οπτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 254 ; 473 σ.), εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)