Η εννοιολόγηση και η συμβολοποιήση των γνωστικών πεδίων του μαθητή μέσω της χρήσης πολλάπλων σημειωτικών συστημάτων για την δόμηση επιστημονικού περιεχομένου: πολλαπλή γνωστική νοηματοδότηση
Περίληψη
Η παρούσα διδακτορική διατριβή μελετά τους νοητικούς μηχανισμούς που διαμορφώνουν οι μαθητές/τριες για την κατανόηση των επιστημονικών εννοιών και κατά πόσον τα πολλαπλά σημειωτικά συστήματα διευκολύνουν την αναπαράσταση επιστημονικών εννοιών. Συγκεκριμένα, η εν λόγω ερευνητική μελέτη εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο ο μαθητής κατασκευάζει γνωστικά σχήματα μέσω σημειωτικών πόρων, τα οργανώνει σε ένα ευρύτερο νοητικό πλαίσιο και κατασκευάζει γνωστικά πεδία. Επιχειρείται να μελετηθεί ποιος συνδυασμός σημειωτικών συστημάτων είναι πιο αποτελεσματικός από άλλους και με ποια σειρά, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν τις επιστημονικές έννοιες. Η παρούσα μελέτη λαμβάνει υπόψη ότι το προτεινόμενο θεωρητικό μοντέλο μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε θεματικό πεδίο. Με αυτό τον τρόπο φωτίζονται πτυχές της μαθησιακής διαδικασίας, καθώς συνδυάζονται διαφορετικά σημειωτικά συστήματα και καταγράφονται οι διαδικασίες των μαθητών για την κατασκευή της γνώσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι: α/ το λεκτ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This doctoral thesis studies the mental mechanisms formed by students to understand scientific concepts and whether multiple semiotic systems facilitate the representation of scientific concepts. Specifically, this research study focuses on how a student constructs cognitive schemas through semiotic resources, organizes them in a broader mental framework, and constructs cognitive fields. The research attempts to study which combination of semiotic systems is more effective than others and in what order can the students use them in irder to understand scientific concepts. The present study takes into consideration that the proposed theoretical model can be applied to any subject area. At this way, aspects of the learning process are mentioned, as different semiotic systems are combined and students' knowledge construction processes are recorded. The results of the research show that: a/ the verbal system of representation remains dominant and necessary for the understanding of scientifi ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (87.17 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.