Ένταξη και παιδαγωγική αξιοποίηση των φυσικών δραστηριοτήτων ελεύθερου χρόνου στο σχολείο: η περίπτωση του διαλείμματος

Περίληψη

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO, 2020) συστήνει σε παιδιά και έφηβους ηλικίας 5-17 ετών κατά μέσο όρο 60 λεπτά μέτρια προς έντονη καθημερινή φυσική δραστηριότητα και τρεις φορές την εβδομάδα έντονης έντασης δραστηριότητες. Το σχολικό διάλειμμα παρέχει σημαντικές ευκαιρίες για Φυσικές Δραστηριότητες στα παιδιά, με πολλαπλά γνωστικά, σωματικά, συναισθηματικά και κοινωνικά οφέλη. Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο την αξιοποίηση του σχολικού διαλείμματος, με ελεύθερες και ημιδομημένες επιλογές φυσικών δραστηριοτήτων. Στην έρευνα συμμετείχαν έξι δημόσια δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης με 860 μαθητές και μαθήτριες (448 αγόρια και 412 κορίτσια) ηλικίας 8 - 11 χρόνων. Η έρευνα περιλάμβανε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση που αφορούσε το σύνολο του δείγματος, εξέτασε τις απόψεις και επιθυμίες των παιδιών για το διάλειμμα με τη βοήθεια δομημένου ερωτηματολογίου κλειστού τύπου (τύπου Linkert). Ταυτόχρονα καθορίστηκε η κοινωνιομετρική θέση των μαθητών/τριών με το κοινωνιόγραμμα και καταγράφη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The World Health Organization (WHO, 2020) recommends young people aged 5–17 years should accumulate at least 60 minutes of moderate-intensity physical activity every day and include vigorous-intensity activities at least three times a week. School recess provide important opportunities for children to engage in physical activities with multiple cognitive, physical, emotional and social benefits. The aim of the present study was the utilization of school recess, by free choices and semi-structured physical activities. Six public elementary schools in Thessaloniki with 860 pupils (448 boys and 412 girls) aged 8-11 years participated in the study. The research consisted of two phases. The first phase, which involved the whole research sample, examined children's opinions and desires about recess using a structured closed-ended questionnaire (Linkert-type). At the same time, the sociometric classification of the students was determined using the sociogram and their physical activity levels ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54491
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54491
ND
54491
Εναλλακτικός τίτλος
The Integration and pedagogical utilization of leisure time physical activities at school: the school recess case
Συγγραφέας
Λαϊνάκης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Θωίδης Ιωάννης
Παπαδοπούλου Βασιλική
Διγγελίδης Νικόλαος
Χανιωτάκης Νικόλαος
Κασβίκης Κωνσταντίνος
Ρετάλη Άννα-Καρολίνα
Τζιφόπουλος Μενέλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Φυσική δραστηριότητα; Σχολικό διάλειμμα; Σχολικός ελεύθερος χρόνος; Κοινωνικές δεξιότητες; Προγράμματα παρέμβασης φυσικών δραστηριοτήτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)