Περίληψη
Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να διερευνηθεί η εφαρμογή της μεθόδου της Μετασχηματίζουσας Μάθησης μέσω της Αισθητικής Εμπειρίας (ΜΜΑΕ) στα Ελληνικά Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ). Οι στόχοι είναι: α) να εξεταστεί εάν οι Εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ γνωρίζουν τη μέθοδο ΜΜΑΕ και τον τρόπο που εφαρμόζεται, β) να καθοριστούν τα οφέλη από την εφαρμογή της μεθόδου ΜΜΑΕ, γ) να αναδειχθούν τα εμπόδια και οι δυσκολίες που προκύπτουν από την εφαρμογή της μεθόδου ΜΜΑΕ, δ) να καταγραφούν τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την εφαρμογή της μεθόδου ΜΜΑΕ και ε) να καταγραφούν οι προτάσεις για βελτίωση που έχουν διατυπωθεί από τους Εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ σχετικά με την εφαρμογή της μεθόδου ΜΜΑΕ. Πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με τη συμμετοχή είκοσι έμπειρων εκπαιδευτών ΔΙΕΚ και είκοσι εκπαιδευομένων ΔΙΕΚ προκειμένου να υλοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι. Δημιουργήθηκαν άξονες θεμάτων για μια βαθιά ποιοτική ανάλυση των δεδομένων, που σχετίζονται με τη γνώση των εκπαιδευτών ΔΙΕΚ για τη ...
Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να διερευνηθεί η εφαρμογή της μεθόδου της Μετασχηματίζουσας Μάθησης μέσω της Αισθητικής Εμπειρίας (ΜΜΑΕ) στα Ελληνικά Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ). Οι στόχοι είναι: α) να εξεταστεί εάν οι Εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ γνωρίζουν τη μέθοδο ΜΜΑΕ και τον τρόπο που εφαρμόζεται, β) να καθοριστούν τα οφέλη από την εφαρμογή της μεθόδου ΜΜΑΕ, γ) να αναδειχθούν τα εμπόδια και οι δυσκολίες που προκύπτουν από την εφαρμογή της μεθόδου ΜΜΑΕ, δ) να καταγραφούν τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την εφαρμογή της μεθόδου ΜΜΑΕ και ε) να καταγραφούν οι προτάσεις για βελτίωση που έχουν διατυπωθεί από τους Εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ σχετικά με την εφαρμογή της μεθόδου ΜΜΑΕ. Πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με τη συμμετοχή είκοσι έμπειρων εκπαιδευτών ΔΙΕΚ και είκοσι εκπαιδευομένων ΔΙΕΚ προκειμένου να υλοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι. Δημιουργήθηκαν άξονες θεμάτων για μια βαθιά ποιοτική ανάλυση των δεδομένων, που σχετίζονται με τη γνώση των εκπαιδευτών ΔΙΕΚ για τη μέθοδο ΜΜΑΕ, τα οφέλη της χρήσης της μεθόδου ΜΜΑΕ στη διαδικασία της διδασκαλίας, τα εμπόδια και τις δυσκολίες στη χρήση της μεθόδου ΜΜΑΕ, τα αποτελέσματα της χρήσης της μεθόδου ΜΜΑΕ και τις προτάσεις των εκπαιδευτών ΔΙΕΚ για βελτίωση. Η έρευνα έδειξε ότι οι εκπαιδευτές ΔΙΕΚ θεωρούν ότι η εκπαίδευση μέσω της τέχνης συνεισφέρει αναμφισβήτητα στην ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευομένων, ενεργοποιεί τη φαντασία τους και τον κριτικό στοχασμό τους και βοηθά στην αλλαγή των εδραιωμένων αντιλήψεων, στάσεων και συμπεριφορών τους. Ο ουσιαστικός μετασχηματισμός δεν είναι απλή υπόθεση και απαιτεί χρόνο. Οι εκπαιδευόμενοι είναι συνηθισμένοι στο παραδοσιακό μοντέλο διδασκαλίας που επικεντρώνεται στο δάσκαλο και συνήθως εκπλήσσονται ευχάριστα. Θα ήταν σκόπιμο ο εκπαιδευτής να προετοιμάσει εκ των προτέρων τους εκπαιδευομένους ότι η ΜΜΑΕ είναι μια διαδικασία μάθησης και όχι ένα παιχνίδι. Σημαντικός μετασχηματισμός είναι δύσκολο να επιτευχθεί, ωστόσο καλλιεργούνται στάσεις και δεξιότητες που συμβάλλουν στη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των εκπαιδευομένων. Δεν είναι απαραίτητο οι εκπαιδευτές να είναι ειδήμονες στην τέχνη, αλλά είναι απαραίτητο να είναι κατάλληλα επιμορφωμένοι και καλά προετοιμασμένοι, διότι διαφορετικά η μέθοδος ΜΜΑΕ κινδυνεύει να αποτύχει. Οι υλικοτεχνικές υποδομές αποτελούν ένα σοβαρό, αλλά όχι ανυπέρβλητο εμπόδιο και η κατανομή διδακτικών ωρών στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα πρέπει να διευκολύνει την όποια προσπάθεια. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτών θα πρέπει να είναι ουσιαστική και συμμετοχική, θα πρέπει να λαμβάνει χώρα σε τακτικά διαστήματα και θα ήταν ωφέλιμο να δημιουργηθεί ένας Οδηγός Εφαρμογής για τη μέθοδο ΜΜΑΕ που θα μπορεί να εμπλουτίζεται με τις υπάρχουσες εμπειρίες των εκπαιδευτών ΔΙΕΚ και να λειτουργεί ως συμβουλευτικό εργαλείο για όλους τους εκπαιδευτές που επιθυμούν να εντάξουν τη μέθοδο ΜΜΑΕ στα εκπαιδευτικά τους προγράμματα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim is to investigate the implementation of the Transformative Learning method through Aesthetic Experience (TLAE) at Greek Public Vocational Training Institutes (PVTIs). The objectives are to: a) examine whether PVTI Trainers are aware of the TLAE method and the way in which they have implemented it; b) define the benefits of the TLAE method’s implementation; c) highlight the obstacles and difficulties arising from the implementation of the TLAE method; d) document the results arising from the implementation of the TLAE method; and e) list the suggestions for improvement made by PVTI trainers in relation to implementing the TLAE method. A qualitative investigation was carried out with the participation of twenty experienced PVTI trainers and twenty PVTI trainees in order to respond to the hereinabove objectives. Subject axes were designed for an in-depth qualitative analysis of the data, which relate to the knowledge of trainers on the TLAE method, the benefits of using the TLAE m ...
The aim is to investigate the implementation of the Transformative Learning method through Aesthetic Experience (TLAE) at Greek Public Vocational Training Institutes (PVTIs). The objectives are to: a) examine whether PVTI Trainers are aware of the TLAE method and the way in which they have implemented it; b) define the benefits of the TLAE method’s implementation; c) highlight the obstacles and difficulties arising from the implementation of the TLAE method; d) document the results arising from the implementation of the TLAE method; and e) list the suggestions for improvement made by PVTI trainers in relation to implementing the TLAE method. A qualitative investigation was carried out with the participation of twenty experienced PVTI trainers and twenty PVTI trainees in order to respond to the hereinabove objectives. Subject axes were designed for an in-depth qualitative analysis of the data, which relate to the knowledge of trainers on the TLAE method, the benefits of using the TLAE method in the teaching process, the obstacles and difficulties in utilizing the TLAE method, the results of utilizing the TLAE method and the suggestions by PVTI trainers for improvement. The research indicated that PVTI trainers consider that education through art undoubtedly contributes to the active participation by the trainees, and activates their imagination and critical reflection and assists in changing established perceptions, attitudes and behaviors. Substantial transformation is not a simple matter and it takes time. Trainees are accustomed to the traditional teacher-centered model of teaching and are usually pleasantly surprised. It would be advisable for the trainer to prepare trainees in advance that TLAE is a learning process and not a game. Substantial transformation is difficult to achieve but attitudes and skills are nevertheless cultivated, which contribute to improving the social behavior of trainees. It is not necessary for trainers to be experts in art, but it is however necessary that they are suitably trained and properly prepared otherwise the TLAE method is doomed to fail. The logistical infrastructure constitutes a serious but not insurmountable obstacle and the allocation of teaching periods in the timetable should facilitate any whatsoever efforts. Training should be substantial and of a participatory nature; it should occur at regular intervals and it would be beneficial to create a TLAE method Study Guide that may be enriched by existing trainers’ experiences and function in a consulting manner for all the trainers who desire to integrate the TLAE method in their curricula.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Lo scopo è di studiare l'implementazione del metodo dell’Apprendimento Trasformativo attraverso l'Esperienza Estetica (ATEE) presso gli Istituti Pubblici di Formazione Professionale (IPFP) greci. Gli obiettivi sono: a) esaminare se i formatori IPFP sono a conoscenza del metodo ATEE e del modo in cui lo hanno implementato; b) definire i benefici dell'implementazione del metodo ATEE; c) evidenziare gli ostacoli e le difficoltà derivanti dall'implementazione del metodo ATEE; d) documentare i risultati derivanti dall' implementazione del metodo ATEE; ed e) elencare i suggerimenti per il miglioramento formulati dai formatori IPFP in relazione all'implementazione del metodo ATEE. È stata condotta una ricerca qualitativa con la partecipazione di venti formatori IPFP esperti e venti tirocinanti IPFP al fine di rispondere agli obiettivi di cui sopra. Sono stati progettati degli assi tematici per un'approfondita analisi qualitativa dei dati, che riguardano la conoscenza dei formatori sul metodo ...
Lo scopo è di studiare l'implementazione del metodo dell’Apprendimento Trasformativo attraverso l'Esperienza Estetica (ATEE) presso gli Istituti Pubblici di Formazione Professionale (IPFP) greci. Gli obiettivi sono: a) esaminare se i formatori IPFP sono a conoscenza del metodo ATEE e del modo in cui lo hanno implementato; b) definire i benefici dell'implementazione del metodo ATEE; c) evidenziare gli ostacoli e le difficoltà derivanti dall'implementazione del metodo ATEE; d) documentare i risultati derivanti dall' implementazione del metodo ATEE; ed e) elencare i suggerimenti per il miglioramento formulati dai formatori IPFP in relazione all'implementazione del metodo ATEE. È stata condotta una ricerca qualitativa con la partecipazione di venti formatori IPFP esperti e venti tirocinanti IPFP al fine di rispondere agli obiettivi di cui sopra. Sono stati progettati degli assi tematici per un'approfondita analisi qualitativa dei dati, che riguardano la conoscenza dei formatori sul metodo ATEE, i benefici dell'utilizzo del metodo ATEE nel processo didattico, gli ostacoli e le difficoltà nell'utilizzo del metodo ATEE, i risultati dall'utilizzo del metodo ATEE e i suggerimenti dei formatori IPFP per il miglioramento. La ricerca ha indicato che i formatori IPFP considerano che la formazione attraverso l'arte contribuisca indubbiamente alla partecipazione attiva dei tirocinanti, attivi la loro immaginazione e riflessione critica e aiuti a cambiare le percezioni, gli atteggiamenti e i comportamenti stabiliti. La trasformazione sostanziale non è una questione semplice e richiede tempo. I tirocinanti sono abituati al tradizionale modello di insegnamento centrato sull'insegnante e di solito sono piacevolmente sorpresi. Sarebbe consigliabile che il formatore prepari in anticipo i tirocinanti sul fatto che l’ATEE è un processo di apprendimento e non un gioco. È difficile ottenere una trasformazione sostanziale, ma vengono comunque coltivate attitudini e competenze che contribuiscono a migliorare il comportamento sociale dei tirocinanti. Non è necessario che i formatori siano esperti in arte, ma è comunque necessario che siano opportunamente formati e adeguatamente preparati altrimenti il metodo ATEE è destinato a fallire. L'infrastruttura logistica costituisce un ostacolo serio ma non insormontabile e l'assegnazione di periodi di insegnamento nell'orario dovrebbe facilitare qualsiasi sforzo. La formazione dovrebbe essere sostanziale e di natura partecipativa; dovrebbe svolgersi a intervalli regolari e sarebbe benefico creare una guida allo studio del metodo ATEE che possa essere arricchita dalle esperienze esistenti dei formatori e funzionare in modo consultivo per tutti i formatori che desiderano integrare il metodo ATEE nei loro curricula.
περισσότερα