Περίληψη
Το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM είναι βασισμένο στις βασικές αρχές που διέπουν την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και ιδιαίτερα στην διεθνώς αυξανόμενη επιλογή του για εφαρμογή στην εκπαίδευση. Η οικονομική πληροφορία και ανάλυση των οικονομικών δεδομένων από την άλλη συντελούν σε σημαντικό βαθμό τόσο στην χάραξη του στρατηγικού προγραμματισμού των εκπαιδευτικών οργανισμών όσο και την επιλογή των πεδίων εφαρμογής του. Η ανάγκη για ποσοτικοποίηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών και συγκεκριμένα για τον επαγγελματικό χώρο της εκπαίδευσης αποτελεί βασικό κίνητρο για την διερεύνηση και αντιπαραβολή των ποιοτικών και των ποσοτικών δεδομένων που παράγονται. Κάθε ένας δείκτης ποιότητας του ευρωπαϊκού μοντέλου που εφαρμόστηκε σε είκοσι ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα έδειξε να αντιστοιχεί σε ένα συγκεκριμένο λογιστικό γεγονός και να παράγει το δικό του μοναδικό κόστος. Τα κόστη αυτά, όπως ανέδειξε η έρευνα, μετουσιώνονται σε επενδύσεις σε ποιοτικούς ...
Το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM είναι βασισμένο στις βασικές αρχές που διέπουν την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και ιδιαίτερα στην διεθνώς αυξανόμενη επιλογή του για εφαρμογή στην εκπαίδευση. Η οικονομική πληροφορία και ανάλυση των οικονομικών δεδομένων από την άλλη συντελούν σε σημαντικό βαθμό τόσο στην χάραξη του στρατηγικού προγραμματισμού των εκπαιδευτικών οργανισμών όσο και την επιλογή των πεδίων εφαρμογής του. Η ανάγκη για ποσοτικοποίηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών και συγκεκριμένα για τον επαγγελματικό χώρο της εκπαίδευσης αποτελεί βασικό κίνητρο για την διερεύνηση και αντιπαραβολή των ποιοτικών και των ποσοτικών δεδομένων που παράγονται. Κάθε ένας δείκτης ποιότητας του ευρωπαϊκού μοντέλου που εφαρμόστηκε σε είκοσι ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα έδειξε να αντιστοιχεί σε ένα συγκεκριμένο λογιστικό γεγονός και να παράγει το δικό του μοναδικό κόστος. Τα κόστη αυτά, όπως ανέδειξε η έρευνα, μετουσιώνονται σε επενδύσεις σε ποιοτικούς δείκτες που χαρακτηρίζουν την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας σε πεδία όπως η ηγεσία, η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, η ικανοποίηση των πελατών και των συνεργατών καθώς και της ευρύτερης κοινωνίας. Έτσι λοιπόν, αναδύθηκε ο « Σχολικός Προϋπολογισμός Ποιότητας» ένα σημαντικό εργαλείο όχι μόνο για την κοστολόγηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών που επιλέγει μία σχολική μονάδα για την ανάδειξή της αλλά και μία εφαρμογή αξιοποίησης των δεδομένων στην διαδικασία λήψης αποφάσεων από τα ανώτερα στελέχη της εκπαιδευτικής διοίκησης. Στη συνέχεια, η ανθρωπιστική και επιχειρησιακή κρίση που δημιούργησε η Πανδημία του Covid-19 στην εκπαίδευση αποτέλεσαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον διερεύνησης μέσα από την επιλογή κριτηρίων ποιότητας που εφαρμόζει το ευρωπαϊκό μοντέλο ποιότητας. Ενώ σε κανονικές συνθήκες οι διοικήσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών οργανισμών προέβαλαν τις ανθρωπιστικές τους ικανότητες στην διαχείριση του οργανισμού και όχι τόσο τις τεχνικές ικανότητες που διαθέτουν, η πανδημία του κορωνοϊού αντέστρεψε αυτήν την αναλογία με τις τεχνικές ικανότητες των στελεχών να υπερτερούν στην διαχείριση της κρίσης που επέβαλε η Πανδημία. Η πανδημία επιβεβαίωσε τη δυναμική της ιδιωτικής εκπαίδευσης καθώς και η ικανότητά της να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις παρά την παγκόσμια υγειονομική και οικονομική κρίση που δημιουργήθηκε. Οι πολίτες στράφηκαν στην ιδιωτική εκπαίδευση ως ένα ασφαλέστερο περιβάλλον κατά την διάρκεια της πανδημίας και ιδιαίτερα στην περιφέρεια παρά τις αυξημένες προβλέψεις για επισφαλείς πελάτες στο σύνολο των εκπαιδευτικών οργανισμών. Οι προϋπολογισμοί των σχολείων άλλαξαν λόγω των εργασιακών συνθηκών αλλά και των επενδύσεων σε τεχνολογικό εξοπλισμό και στην πληροφορική που απαίτησε η ίδια η πανδημία. Επίσης μέσα στην κρίση η ιδιωτική εκπαίδευση κατάφερε να κρατήσει υψηλά τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση συνδυάζοντας μία οικονομικά αποδοτική σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας. Κλείνοντας , δεν θα μπορούσε να παραληφθεί η διερεύνηση των πράξεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών οργανισμών. Η πανδημία διπλασίασε τα εκπαιδευτήρια του δείγματος που επέλεξαν κάποια ενέργεια κοινωνικής ευθύνης και τα περισσότερα από αυτά θα επιλέξουν κάποιου είδους τέτοιας πράξης και στο μέλλον καθώς πιστεύουν πως τέτοιες πράξεις στηρίζουν και αναδεικνύουν σημαντικά το έργο του σχολείου οδηγώντας το με αυτόν τον τρόπο στην κοινωνική και επιχειρηματική αριστεία.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The EFQM European Model of Business Excellence is based on the basic principles underlying the application of Total Quality Management and especially on its internationally increasing choice for application in educational institutions. Economic information and analysis of economic data, on the other hand, contribute significantly to both the strategic planning of school organizations and the selection of areas of application. The need for quantification of qualitative characteristics and specifically for the professional field of education is a key motivation for the investigation and comparison of the qualitative and quantitative data produced. Each quality indicator of the European model applied to twenty private educational organizations in Greece was shown to correspond to a specific accounting event and to produce its own unique cost. These costs, as the research showed, are translated into investments in quality indicators that characterize the effectiveness of the school unit in ...
The EFQM European Model of Business Excellence is based on the basic principles underlying the application of Total Quality Management and especially on its internationally increasing choice for application in educational institutions. Economic information and analysis of economic data, on the other hand, contribute significantly to both the strategic planning of school organizations and the selection of areas of application. The need for quantification of qualitative characteristics and specifically for the professional field of education is a key motivation for the investigation and comparison of the qualitative and quantitative data produced. Each quality indicator of the European model applied to twenty private educational organizations in Greece was shown to correspond to a specific accounting event and to produce its own unique cost. These costs, as the research showed, are translated into investments in quality indicators that characterize the effectiveness of the school unit in areas such as leadership, human resource management, customer and partner satisfaction and the wider community. Thus , the " School Quality Budget" was created an important tool not only for costing the quality attributes that a school unit chooses to highlight but also an application of data utilization in the decision-making process by senior educational management. Subsequently, the humanitarian and operational crisis created by the Covid-19 pandemic in education was of particular interest to explore through the selection of quality criteria applied by the European quality model. Whereas in normal circumstances the managements of private educational organizations would have prioritized their humanistic competences in the management of the organization rather than their technical competences, the coronavirus pandemic reversed this analogy with the technical competences of the managers prevailing in the management of the crisis imposed by the pandemic. The pandemic confirmed the dynamics of private education as well as its ability to respond to modern challenges despite the global health and economic crisis created. People turned to private education as a safer environment during the pandemic, particularly in the region, despite increased predictions of unsafe clients across educational institutions. School budgets changed due to working conditions but also due to the investments in technological equipment and IT required by the pandemic itself. Also in the crisis, private education managed to keep its students' success rates in higher education high by combining a cost-effective cost-efficiency ratio. In conclusion , it could not be omitted to explore the corporate social responsibility acts of private educational organizations. The pandemic doubled the number of educational institutions in the sample that chose some kind of social responsibility act and most of them will choose some kind of such act in the future as they believe that such acts significantly support and highlight the work of the school, thus leading it to social and business excellence.
περισσότερα